פעילות הכרות- הצבע הייחודי שאני מוסיף לכיתה

פעילות הכרות- הצבע הייחודי שאני מוסיף לכיתה.

פעילות הכרות הצבע שאני מביא לכיתה

אני מאוד אוהבת פעילויות שמשלבות הבטים לימודיים לצד היבטים חברתיים, בין ותוך אישיים. פעילויות, שחוגגות את הביחד, אך בד בבד גם את הייחודיות והשונות.

בשנים האחרונות, גם פיתחתי חיבה גדולה לפעילויות שמאפשרות לקודד לפי צבע. אקט, שמצד אחד מאפשר יצירתיות וביטוי עצמי, אך מצד שני גם מכניס את התלמיד לתוך תבנית של משימה אחת ממוקדת.

לרגל פתיחת שנת הלימודים, רוצה לשתף איתכם פעילות הכרות / גיבוש שעשיתי לאורך השנים בוריאציות שונות. לכבוד הפוסט, עשיתי לה מתיחת פנים יפה, והנה היא לפניכם, חדשה ורעננה.

את הפעילות תוכלו להוריד בחינם מתוך הפוסט.

הצבע הייחודי שאני מוסיף לכיתה

 כאמור, בתקופה האחרונה קידוד לפי צבע ומאפיינים נוספים הפך להיות אהוב עלי במיוחד. משהו בתקשורת הלא ורבלית הזאת, ובייצוגים השונים שללא מילים מאפשרים להקנות משמעות.

הפעילות שלפניכם היא פעילות קטנה אך יכולה לפתח משמעות גדולה. עם דרישה להתבוננות פנימית וגם חיצונית של התלמידים.

פעילות הכרות וגיבוש, שמטרתה להדגיש את הייחודיות של כל תלמיד ותלמידה בתוך המכלול הכיתתי או הקבוצתי. הדגמה ויזואלית שמאפשרת לתלמידים לקודד לפי צבעים את התכונות הבולטות שלהם, וכך להדגים ולראות את הפסיפס הכיתתי. הדומה והשונה בין כולם.

במסגרת הפעילות, כל תלמיד מקבל פורמט ריק של מריחת צבע, אותו הוא צובע בהתאם לצבע של מאפיין בולט אותו הוא מביא איתו לכיתה או לקבוצה.

פעילות הכרות- הצבע הייחודי שאני מוסיף לכיתה. איך זה עובד?

הפעילות כוללת:

  • 2 מחוונים של תכונות ומאפיים מקודדים לפי צבעים. בפורמט הראשון התכונות והמאפיינים כבר הוגדרו.

הפורמט השני מאפשר לכל קבוצה להגדיר את התכונות והמאפיינים לפי בחירתה. אך שימו לב- הצבעים שנבחרו מחייבים את כולם!

  • 6 דוגמאות של ילדים המחזיקים איורים של מריחת צבע לצד מכחול (פורמטים אישים, 3 בנים ו-3 בנות).

שלב א’:

כל תלמיד מקבל פורמט ריק, בו הוא נדרש למלא תכונה מרכזית שלו מתוך הרשימה, כלומר את הצבע הייחודי שהוא מוסיף לכיתה בהתאם למחוון. למשל- הצבע צהב מסמל טוב לב. ולכן כל תלמידי הכיתה שמזדהים עם המאפיין הזה, יצבעו את הפורמט שלהם בצהב. כל התלמידים שמזדהים עם הצבע ירוק (helpful) יצבעו את הפורמט שלהם בירוק וכו’.

כל תלמיד יבחר מאפיין אחד שאליו הוא הכי התחבר, ויצבע את השם שלו ואת מריחת הצבע שבפורמט שלו בצבע זה.

שלב ב’: (לא חובה, אך יכול לעבוד יפה)

בשלב הבא, אפשר לחלק את התלמידים לקבוצות על בסיס הצבעים בהם בחרו. כל האדומים יחד. הירוקים יחד.

ניתן לתת להם לבצע משימה כלשהי לבחירת המורה, או משימת הכרות נוספת. לדוגמא- להכין רשימה של 10 דברים שמשותפים לכל חברי הקבוצה.

שלב ג’:

דיון במליאה על הצבע בו כל אחד בחר ושתוף בחוויות מהעבודה הקבוצתית.

שלב ד’: הצבעוני והכייפי מכולם!

להנכיח את הדפים הצבועים של התלמידים על גבי לוח הקיר, וליצור קולאז’ שחוגג את הדומה והשונה בין תלמידי הכיתה. וכך לראות את מכלול הצבעים שמקבלים ביטוי על לוח הקיר.

את הפעילות תוכלו להוריד בחינם מכאן:

להורדת הקובץ

את הפעילות תוכלו להוריד גם *בעברית* מכאן.

אהבתם את הפוסט? פוסטים נוספים עם פעילויות הכרות ושיתוף חוויות מהחופשה תוכלו למצוא כאן: חלק מהפעילויות כוללות פורמטים גם בעברית!

back to school פעילויות לפתיחת שנת הלימודים

תכנים נוספים בנושא פתיחת שנת הלימודים בבלוג

פעילויות בנושא פתיחת שנת הלימודים בחנות (באנגלית)

פעילויות נוספות בנושא פתיחת שנת הלימודים בחנות (בעברית)

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01