האור שבי- פעילות לחנוכה

האור שבי- פעילות לחנוכה וגם פורמטים מעוצבים להורדה בחינם.

האור שבי- פעילות לחנוכה

לאורך השנים בהן עבדתי עם בני נוער, שמתי לב שלבני נוער מאוד קשה לדבר על החוזקות שלהם.

לא פעם, נתקלתי בנערים ונערות שמצליחים לבטא בצורה מצויינת מה רע, מה קשה, מה לא עובד. אבל במה אני טוב? זאת כבר שאלה שיכולה ליצור הרבה מאוד גמגום.

אז אצלי זה כבר נכנס לאוטומט לשקף לתלמידים שלי את הדברים האלה. לא באופן מאולץ ולא בכוח. רק כשזה משהו שפוגשים מתוך הקשר של כאן ועכשיו.

מתוך סיטואציות לימודיות, חברתיות או בין אישיות, בהן אני רואה איזה אור או זיק של טוב. ואז אני גם אגיד את זה בקול. שיסמיקו, מ’כפת לי.

מסוגלות עצמית

תחושת מסוגלות עצמית, חיבור לחוזקות ולחוויות הצלחה הם חלקים בלתי נפרדים של המכלול הזה שנקרא “למידה משמעותית”. לפעמים הקשיים והמחסומים בכלל לא נובעים מיכולות ירודות וגם לא מחסור ידע, אלא מחוסר תעוזה ואמונה ביכולת להצליח.

וכך, לפעמים נדבר על חינוך במובן הרחב. הבין אישי וגם התוך אישי, כי תמיד אפשר לשלב קצת כישורי חיים גם בשיעורי אנגלית.

הצצה לפוסטים הקודמים עם נגיעה של כישורי חיים:

  • בתקופת מבצע שומר החומות, עלה לבלוג פוסט על חוסן ודרכי התמודדות עם משבר. הכנתי גם חוברת אישית לבנים ולבנות, שניתן להוריד, לקפל וגם לייצר סביבה שיח עם התלמידים על כל הדברים שעוזרים להם במצבים חריגים. מוזמנים להציץ בפוסט, לקרוא על המודל.
  • בערב יום כיפור, העלתי פוסט על הכרת תודה והכרת הטוב. בפוסט שילבתי פורמטים להורדה חופשית של פתקי תודה, באנגלית וגם בעברית. פתקים בהם אפשר להשתמש באופנים שונים.
פתקים בצנצנת
  • והנה, רגע לפני חנוכה- האור שבי. עוד הזדמנות להתבוננות פנימית.

האור שבי- רגע לפני חנוכה

רגע לפני חנוכה, נהוג לדבר על אור, במובן הצר והרחב. אז הכנתי גם את הווריאציה שלי. דפי כתיבה אישיים על הדברים החיוביים בחייהם של התלמידים.

אפשר להשתמש בפעילות בפני עצמה, או כחלק ממערך מקיף יותר על חוזקות והתבוננות פנימית של התלמידים.

הפורמטים מגיעים בגרסא לבנים וגרסא לבנות. בכל דף, נדרש התלמיד לכתוב 4 דברים:

  1. משהו שאני טוב בו
  2. משהו שמשמח אותי
  3. מישהו שמשמח אותי
  4. והתכונה הכי טובה שלי

ולפעילות- האור שבי:

אני ממליצה לחלק את הדף לתלמידים, ולאפשר זמן לכתיבה. לאחר המילוי, לא תמיד נכון לקיים דיון במליאה על תוכן הדברים שנכתבו. זה יכול להביך ולא תמיד משרת את המטרה.

ההמלצה שלי, היא לקיים דיון על תהליך הכתיבה.

צילום מהכיתה של Tamar Weil Chayet, תודה רבה על השתוף!
  • איך היה לכם למצוא את התכונה החיובית או את האדם שהכי משמח אותי?
  • במה התקשתם?
  • מה היה לכם קל?
  • האם היה לכם רגע של הבנה שאתם טובים במשהו?

במידה וחלק מהתלמידים ישיבו שהיה להם קשה למלא את הדף, אפשר להציע להם לברר אחרי השיעור עם חברים או עם בני משפחה ולנסות לחשוב יחד.

אפשר (וזה נכתב מאוד בזהירות, כי זה מאוד תלוי במאפייני הכיתה או הקבוצה) להזמין את החברים בכיתה “לעזור” למשתתפים שהתקשו במילוי. לשקף להם תכונות חיוביות, חוזקות, תחביבים שאולי נשכחו מהם.

בקבוצות שמוכנות לזה, אפשר גם לשקול לעשות את הפעילות בזוגות.

כמובן הדיון יתנהל באופן דינמי, וילך למקומות שונים בכיתות ובקבוצות שונות. זה גם תלוי, כמובן, באיזו שפה תבחרו לעשות את הפעילות, כי הכנתי עבורכם פורמטים בשתי שפות!

ממליצה לקבוע את רמת ועומק הדיון בהתאם לקונטקסט ולנפשות הפועלות שמולכם.

תוכלו להוריד את הפורמטים באנגלית וגם בעברית. אהבתם, העברתם בכיתה? תמיד אשמח לראות תמונות!

להורדת הפעילות *באנגלית*:

להורדת הקובץ

להורדת הפעילות *בעברית*:

להורדת הקובץ

לפוסטים נוספים עם פעילויות ומרכזי למידה לחנוכה (באנגלית וגם בעברית):

פעילויות ומרכזי למידה לחנוכה- חלק 1
(קיימות פעילויות באנגלית ובעברית)

משחק הזיכרון לחנוכה

פעילויות ומרכזי למידה לחנוכה- חלק 2
(קיימות פעילויות באנגלית ובעברית)

פעילות באנגלית לחנוכה

פעילויות ומרכזי למידה לחנוכה

לפעילויות נוספות בנושא חנוכה בבלוג

פעילויות נוספות בנושא חנוכה בחנות *באנגלית*

לפעילויות נוספות בנושא חנוכה בחנות *בעברית*

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01