10 עזרי למידה מתחת ל-10 שקלים

10 עזרי למידה מתחת ל-10 שקלים.

כשפרסמתי את הפוסט איך להכין חומרי למידה מקבצים? 7 מכשירים שיעזרו לכם, ריבוי התגובות שקיבלתי גרם לי לקבל החלטה לפרסם מדי פעם פינת צרכנות קבועה. פינה בה אדבר על כל הדברים המעניינים שרכשתי או מצאתי ברשת או בחנויות פיזיות, ועוזרים לי בהתארגנות ובעבודה החינוכית.

והפעם-

10 עזרי למידה מתחת ל-10 שקלים. הצעות לעזרי למידה קטנים וזולים אותם הזמנתי מעלי אקספרס, שמוסיפים עוד קצת תוכן ועניין להוראה.

שימו לב, שהמוצרים נבחרו לפוסט כי נכון לרגע כתיבתו עלו בסביבות 10 שקלים או פחות. מחיריהם, כמובן, יכולים להשתנות בכל שלב, אז בדקו את המחירים העדכניים טרם הרכישה.

הפוסט מכיל affiliate links

1. 10 עזרי למידה מתחת ל-10 שקלים“גלגלים” לקשב וריכוז

לאחרונה התוודעתי לקטגוריית המשחקים הקרויה Fidget Toys. כלומר הכרתי את הז’אנר הזה, אבל פחות את השם או את נתח השוק העצום שמשחקים מהסוג הזה תופסים.

מדובר באביזרים קטנים, לרוב, שנועדו לספק מענה סנסורי עבור אנשים שזקוקים למשהו בו יוכלו להתעסק על מנת לשמור על ריכוז. הנציגים הכי מפורסמים של הקטגוריה הזאת הם כנראה הספינר והכדור הלחיץ. אבל יש גם פעילויות רבות אחרות, מוכרות יותר ופחות.

עזרים לקשב וריכוז

אחד הגאדג’טים האהובים עלי בקטגוריה הזאת הוא הגלגל הזה, ומה אני אגיד. למרות שאין לי קשיים בקשב וריכוז, ממש כיף להתעסק בו.

בהגדרה שלו, הגאדג’ט עוזר גם בהפגת סטרס.

התנועות הסיבוביות מאוד עוזרות לשמור על קשב ולהתעסק במשהו קטן באופן פאסיבי ושקט, בלי להפריע לאף אחד או ליצור הסחות. יכול מאוד להתאים להתעסקות במהלך שיעור או אפילו מבחן. ואם זה עוזר- כולם הרוויחו.

בשביל להבין טוב יותר איך זה עובד, לחצו כאן למעבד לוידיאו הקצרצר שהכנתי

קישור לגלגל בעלי אקספרס

2. 10 עזרי למידה מתחת ל-10 שקלים ביצי פלסטיק צבעוניות

זוכרים את ההתרגשות שהיתה לנו כילדים לפתוח ביצת קינדר, ולגלות מה המתנה שיש בתוכה?

עבורי ההתרגשות לא היתה בכלל במתנה, אלא בחוויה הזאת של לגלות אותה.

אם קראתם את הפוסטים הקודמים שלי, אתם בטח יודעים שאני מתעסקת לא מעט בנראות של המטלות. חשוב לי שהפעילויות ייראו טוב, וגם שיוצגו לתלמידים בצורה חווייתית ומגייסת.

דוגמא אחת לכך, היא הטמנה של המשימה הנדרשת, וחשיפתן בעת ביצוע המטלה. אלה יכולות להיות מעטפות, שבתוכן אפשר להחביא פתקים עם משימות ולאפשר לתלמידים לבחור. וגם קפסולות פלסטיק גדולות, בקבוקונים או אפילו ביצים מפלסטיק. ניסיתי את רוב הדרכים שציינתי, והביצים זכו לאהדה הרבה ביותר.

אז מה עושים? מכינים מספר משימות כמספר הביצים. מכניסים לתוך כל ביצה משימה אחרת, ונותנים לתלמיד לבחור. אלמנט הבחירה יהפוך אותו להרבה יותר מחובר ומגוייס לבצע את המשימה שבפתק אותו קיבל.

אפשרות נוספת- לפרק קטע קריאה למספר מקטעים ולהסתיר כל אחד מהם בתוך ביצה אחרת. לאחר מכן לבקש מהתלמיד לפתוח את כל הביצים שמולו, ולסדר את קטע הקריאה לפי הסדר.

אפשרויות נוספות יש עד אינסוף

קישור לביצי פלסטיק בעלי אקספרס

3. שקפים צבעוניים

את השקפים האלה קניתי לפני מספר שנים בארץ במחיר מוגזם. זה כי שמעתי תיאוריות, לפיהן קריאה דרך שקפים צבעוניים יכולה לעזור לתלמידים בפרופיל מסויים בתהליך הקריאה.

אז קניתי וניסיתי. אין לי ממצאים חד משמעיים. לא הבחנתי בהבדלים מטורפים או חד משמעיים ברצף, שטף או דיוק הקריאה עם ובלי שקף.

עם זאת, כמה מתלמידיי התעקשו שקריאה דרך שקף צבעוני מקלה עליהם ועוזרת לעיניים שלהם פחות להתעייף, אז מבחינתי זה שווה את זה (וגם פותח פתח לברורים נוספים).

מאחר שמצאתי את השקפים האלה בעלי אקספרס והם באמת עולים שם גרושים, אני לא חושבת שיש הרבה מה להפסיד אם מזמינים אותם, ובודקים אם יש להם איזשהו אפקט, אמיתי או מדומה, על הקריאה של התלמידים.

ולכן פשוט אניח את זה כאן. אולי תרצו לנסות ולהחליט בעצמכם.

שקפים בצבעים עזים מעלי אקספרס

שקפים בצבעי פסטל מעלי אקספרס

4. 10 עזרי למידה מתחת ל-10 שקליםשמרדף PVC רב פעמי

אם יש מוצר אחד שאני יכולה להגיד שחוסך הרבה מאוד כאב ראש, זה כנראה המוצר הזה. כשאין כוח או אין זמן לניילן דף עבודה, אבל גם רוצים למחזר אותו עם תלמידים נוספים, השמרדף הזה הופך להיות מאוד שימושי.

פשוט מכניסים את דף העבודה פנימה ועובדים על גביו בבטחה עם טוש מחיק. בסיום השימוש מוחקים, ושומרים לשימוש חוזר. גם את דפי העבודה וגם את השמרדפים.

five little ducks

שימוש נוסף: אפשר לתלות מספר שמרדפים כאלה בכיתה עבור פינות קבועות, בהן רוצים להחליף את התוכן באופן תדיר, בלי להדק או להצמיד בכל פעם מחדש לקיר.

את השמרדפים מצמידים פעם אחת מתחת לכותרת הרלוונטית, ואת התוכן משנים בהתאם לצורך.

לערכת השמרדפים בעלי אקספרס

5. זכוכית מגדלת

זכוכית מגדלת היא כלי נהדר. לא כי באמת יש לה משמעות סנסורית גדולה במיוחד בתהליך הלמידה, אלא יותר בחוויה. תלמיד שאוחז בזכוכית מגדלת מקבל על עצמו את כל משמעויותיה. פתאום הוא הופך לבלש, ויוצא לחקור. לא סתם לחפש אותיות, מספרים או מילים, אלא ממש לחקור.

לזכוכית מגדלת יכולים להיות אינספור שימושים וייעודים, כמו למשל הפעילות הזאת שהכנתי לסוכות, בה התלמיד נדרש לאתר את האותיות הקטנות קטנות שהתפזרו להן בתוך הסוכה.

פעילות באנגלית לסוכות

אפשר לחפש אותיות, מספרים, מילים או אפילו תמונות קטנות. את הכל לתעד בקפידה בדו”ח בלש. והנה- פעילות פשוטה הופכת למאוד מאוד מגייסת.

לזכוכית המגדלת בעלי אקספרס

6. סימניות פלסטיק (קליפסים)

הגאדג’ט הבא הוא יותר בשבילנו מאשר בשביל התלמידים. ויותר עוזר בהתארגנות מאשר בלמידה. קטן ופשוט, אבל יעיל מאוד.

ניהול זמן

קליפסים מפלסטיק, שעוזרים לחבר בין קבוצות של דפים ובכך לשמור על סדר והפרדה בתוך הקלסר או לשמש בתור סימניות. חלופה רב פעמית לדגלונים, שגם אותם אני מאוד אוהבת. שווה ניסיון.

קישורים לסימניות הפלסטיק בעלי אקספרס

7. 10 עזרי למידה מתחת ל-10 שקלים מדבקות מתגרדות

אביזר שאני נמצאת איתו ביחס אהבה שנאה מזה זמן מה. אהבה- כי התלמידים אוהבים. שנאה- כי אני אישית פחות אוהבת, בעיקר בגלל הלכלוך באתבעות. ובכל זאת, בעבר יצא לי לשלב אותם מדי פעם במשימות.

לדוגמא:

ליצור כרטיס עם שאלה ומספר תשובות נכונות. מתחת לכל תשובה לכתוב האם זו תשובה נכונה או לא נכונה, ולכסות את הכיתוב הזה במדבקה. התלמיד בוחר את התשובה שנכונה לדעתו, מגרד את המדבקה שמתחתיה. צדק? יופי. לא צדק- כתבו לו מה עליו לעשות.

קישור למדבקות המתגרדות בעלי אקספרס

8. מדבקות של עיניים זזות

המדבקות האלה מגיעות במגוון גדלים ואפילו צבעים. עם או בלי דבק שיעזור להדביק אותן להיכן שצריך.

השימוש המובן מאליו הוא להצמיד אותן ליצירות של דמויות ובעלי חיים, ובכך ליצור להן פרצוף חמוד.

אפשר גם לחבר אותו לחומרי יצירה נוספים, כמו למשל עלי שלכת או דלועים (לא ניסיתי, אבל הדוגמאות האלה חוגגות בפינטרסט הסתווי).

אפשר להצמיד את העיניים למקלות ארטיק, ובכך ליצור מקלות קריאה. או להניח עין אחת קטנה בין מילה למילה, על מנת לעזור לתלמידים לשמור על רווחים בכתיבה.

בקיצור, לקנות סטוקים ולהתפרע.

קישור למדבקות של עיניים זזות בעלי אקספרס (שימו לב לגדלים)

ואם תרצו להתגנדר, יש גם עיניים עם ריסים

9. שעון חול

ילדים שונים מגיבים באופן שונה לשעוני חול. יש ילדים שמאוד אוהבים וזה מדרבן אותם. יש ילדים שמאוד נלחצים, לכן עבורם הכלי הזה פחות מתאים.

עבור אלה שאיתם זה עובד- זה כלי קטן ונהדר לדרבן את התלמידים לביצוע משימות. ליצור תחרות נגד קבוצה אחרת או נגד עצמך, למשל לנסות לצמצם את הזמנים בכל ניסיון מחדש.

שעוני חול שונים יכולים לשמש גם לתזמון של הפסקות או פעילויות הפוגה שמשתלבות בשיעור.

לשעוני החול הפשוטים בעלי אקספרס

ויש גם דגמים איכותיים יותר וקצת יותר יקרים

10. אסימונים שקופים

כבר כתבתי על האסימונים האלה בעבר, אבל זה באמת כלי חובה בכל ארסנל של כלי למידה. הם מצויינים למשחקי בינגו וארבע בשורה. מגייסים מאוד במשימות בהן נדרש לסימון של תשובות נכונות מתוך רשימה וגם למשחקי מיון שונים.

לינק לאסימונים בעלי אקספרס

בגדים באנגלית

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01