5 סרטוני אנימציה לתרגול הדיבור באנגלית

5 סרטוני אנימציה לתרגול הדיבור באנגלית.

תרגול הדיבור באנגלית

במסגרת חיפושיי אחר הזדמנויות לתרגל עם התלמידים שלי שיח באנגלית, צפייה בסרטונים קצרים התגלתה כיעילה במיוחד. גם בשל האבולוציה שעברה הבגרות בעל פה, וגם כי זה באמת באמת מהנה ומגייס ללמידה. תרגול במתכונת הזאת לא רק מתרגל את השפה הדבורה, אלא גם מפתח את החשיבה, ההבנה וההמשגה של סיטואציות.

בפוסט הקודם שלי בנושא, 8 משימות יצירתיות שיעודדו את התלמידים לדבר באנגלית, העלתי מספר רעיונות שעבדו בשבילי ליצירת שיח. לטובת הפוסט הנוכחי, בחרתי להתמקד בעבודה עם סרטוני וידיאו אהובים במיוחד.

כל הסרטונים אותם אזכיר בפוסט הם סרטונים ללא דיבור, שאינם דורשים הבנה מילולית. רק שורה של דימויים ויזואליים, שמעודדים את התלמידים לכמה רמות של חשיבה, הבנה, ובהמשך גם הבעה.

כאלה, שאת הקסם שלהם קשה לתרגם למילים. ובכל זאת, אנחנו מנסים. אולי כי הם קצרים, יפים ומכוונים למסרים מאוד ברורים. ואולי כי לפעמים המסרים האלה הם בכלל לא חד משמעיים, ופתוחים לדיון, לפרשנות ולשיח.

בפוסט הזה אתמקד בחמשת הסרטונים האהובים עלי, עם הצעות לשאלות עבור כל אחד מהם. את השאלות אפשר לשאול במהלך הצפייה או אחרייה. לרוב, אעצור את הוידיאו באמצע במקומות המתאימים, אשאל שאלות של הבנה (מה קרה?), של פרשנות, וכשמתאים- גם של ניבוי לגבי מה יקרה בהמשך.

מעבר לכך, בחלק מהסרטונים האלה (כמו הציפורים והגשר) השתמשתי גם במסגרת שיעורי כישורי חיים, והם עוררו דיונים מעניינים ומשמעותיים מאוד. כך שאפשר בהחלט להשמיש אותם לכל מה שתרצו, בהתאם לצורך. גם להוראת אנגלית, גם להוראת שפה, גם לכישורי חיים, וממש להכל.

קיימות תוכנות בשוק שמאפשרות לתזמן את השאלות תוך כדי הצפייה, כמו לדוגמא EDpuzzle, כך שמי שירצה יוכל לשדרג את הצפייה עוד קצת מבחינה טכנולוגית.

הנה חמישה סרטונים אהובים במיוחד, עם רעיונות לשאלות שאפשר לשאול על כל אחד מהם.

5 סרטוני אנימציה לתרגול הדיבור באנגלית

1. Snack Attack

סבתא חביבה רוכשת חטיף, וממתינה לרכבת. בעודה יושבת ומנשנשת בהנאה, היא מבחינה בבחור צעיר, שמנשנש מדי פעם יחד איתה. כיצד תגיב? מה תעשה? כיצד הסיפור הזה ייגמר? בטח תוכלו לנחש.

הכל בסרטון, והוא אחד החמודים.

Describe the first scene. What is the old lady doing? What motivates her?

Describe the old lady. How does she look and act?

While waiting for the train- what is going on in the scene?

What is the old lady doing? Why does she act that way?

What is the young man doing?

How do you think she feels when she sees him eating her snack?

Once on the train- what does the old lady realize?

How do you think it makes her feel?

What do you think about the way the young man behaved?

What would you do if you were him?

Describe the situation from the young man’s point of view.

In your opinion, what is the moral of the story?

2. For the Birds

כשרוצים לדבר על קבלת השונה, זה בדיוק הסרטון שאני ממליצה ללכת אליו.

על חוט החשמל יושבת קבוצת ציפורים קטנות ושמנות. הן מצייצות ומרכלות, כשלפתע מגיחה ציפור קצת אחרת. האם היא מצליחה להשתלב? כיצד הציפורים האחרות מגיבות אלי? כיצד הסיפור מסתיים? תוכלו לצפות ולגלות בעצמכם.

Describe the smaller birds.

What makes the other bird different?

Why do you think the smaller birds dislike the larger bird?

How do you think the larger bird feels?

What did you think about the endling of the video? Do you think it was just?

Do you think the smaller birds learned anything from this experience?

If you could show this video to one person, who would you show it to and why?

Have you ever felt left out? What helped you fit in?

3. The Bridge

שתי חיות חזקות נפגשות על הגשר. שתיהן רוצות לחצות, אבל הגשר צד מדי. מה עושים ואיך פותרים את הקונפליקט? על כך בסרטון המקסים הזה, שהכרתי בכלל בהשתלמות צוותית, והולך איתי לאורך שנים. מעולה לשיעורי אנגלית, לכישורי חיים, ליסודי, חטיבה ואפילו לתלמידים בוגרים ולצוותים. נסו.

Describe the first scene. Who are the characters? What is special about them?

What are they trying to do?

Describe the little guys. What do they want?

How do the big guys behave?

What do you think about their behavior?

1:22-1:46– Describe the scene. What’s your opinion about it?

In your opinion, what is going to happen next?

What solution do the little guys find?

Did you think it was a good solution? Why or why not?

How would you have acted in this situation?

What is the moral of the story?

4. Presto

ארנבון אחד רעב יושב בתוך הכלוב, ומנסה להגיע אל הגזר. למרות שאינו מספיק לאכול, הוא נדרש לעלות על הבמה ולהופיע במופע קסמים. אבל אל תתבלבלו, הארנב הרעב הזה בכלל לא פראייר.

Who is Presto? What does he do for a living?

Who is Presto’s pet?

What does the rabbit want?

What does Presto want?

Describe Presto’s main trick.

What did you think about Presto’s hat of wonders?

How do you think the rabbit feels when it doesn’t have time to eat before the show?

What would you have done if you were the rabbit in this situation?

What happens during the show?

Do you think all the mess could be avoided? How?

What do you think Presto learned from this experience?

Do you like magic? Have you ever been to a magic show?

5. Lifted

שני חייזרים מנסים לחטוף בן אנוש. חייזר אחד ותיק ומנוסה, וגם חייזרצ’יק מתלמד, שלא כל כך הולך לו. בהמשך לכך, אפשר להעלות לדיון גם שאלות של למידה. חוויות הצלחה וכישלון.

What are the aliens trying to do?

Is it working?

Is the little guy good at his job? What makes you think so?

Is the big guy good at his job? How do you know?

What happens at the end of the video?

Have you ever been in a situation, when you tried to learn something, but just couldn’t get it?

If you could say one thing to the little guy, what would you say or ask?

If you could say one thing to the big guy, what would you say or ask?

Why do you think the video is called “Lifted”?

לי שלייכמן, M.A בחינוך, מורה פרטית לאנגלית ומפתחת תוכן להוראת אנגלית חווייתית

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01