Super Simple – אתר מומלץ לשירי ילדים באנגלית

שירי ילדים באנגלית הם כלי נהדר לרכישת השפה. הם מאפשרים חיבור לאנגלית כבר בגילאים הצעירים. מלמדים אוצר מילים חדש, והופכים את תהליך הלמידה- למשחק צבעוני, מפעיל ומהנה.

Baby Shark

לאורך הדרך, מצאתי את עצמי יושבת שעות על גבי שעות ביוטיוב, בחיפושים אחר שירים חדשים להכניס לפלייליסט.

כל שיר- דומה אבל שונה. חושף את התלמידים לרעיון חדש, מקצב חדש, דמויות חדשות וכמובן אוצר מילים ייעודי אותו ארצה ללמד באמצעותו. כל אחד מהם- מפתח אחר למגוון פעילויות ורעיונות שאליהם אפשר להתחבר, ולהפוך את הלמידה לכמה שיותר משמעותית ומהנה.

זוכרים את “Baby Shark”? הוא יכול לעזור לכם ללמד אוצר מילים של בני משפחה. “One Little Finger” הוא השיר האהוב עלי ללמד חלקי גוף. ו-“Put On Your Shoes” יחשוף את הילד לשמות של פרטי לבוש.

Super Simple Songs

אפשר רק לדמיין כמה שמחתי כשגיליתי את האתר supersimple.com, שמרכז בתוכו חלק גדול מהשירים שכבר הכרתי, אהבתי, והשמעתי לתלמידים שלי. אבל לא רק שירים, הוא גם נותן משהו אקסטרה.

באתר אפשר למצוא לא רק מאגר נהדר של שירי ילדים, אלא גם פעילויות נלוות, שמותאמות לשירים השונים. דפי צביעה, דפי עבודה, קלפים צבעוניים שניתן לניילן, תיאטרון בובות ועוד ועוד ועוד. הכל בגישה חופשית לחלוטין, ללא תשלום וללא צורך בהרשמה. רק להדפיס ולהשתמש.

שירי ילדים באנגלית- דוגמאות לפעילויות שעשיתי עם תלמידיי

Five Little Monkeys

אחד השירים האהובים ביותר על תלמידיי הוא Five Little Monkeys, שכבר שמעתי במיליון ואחת גרסאות וביצועים. הגרסא אליה הכי התחברתי היא של Super Simple Songs, גם בגלל האיורים היפים, וגם כי משהו בביצוע של השיר יושב לי טוב באוזן.

Five Little Monkeys

דוגמא לפעילות: לוקחים פולדר פשוט, מסדרים עליו את התמונות הרלוונטיות לשיר- המיטה, חמשת הקופים, האמא והרופא. מדביקים סקוצ’ים במקומות הייעודיים- גם על הפולדר עצמו וגם על החתיכות שגזרנו.

משמיעים לתלמידים את השיר, והם מתבקשים תוך כדי ההאזנה לסדר את הדמויות הרלוונטיות ואז להסיר אותן בהתאם להתפתחות השיר (ספויילר- הקופים נופלים מהמיטה).

Baby Shark

את Baby Shark לא היתם מפספסים גם אם היתם רוצים. הילדים מתים על השיר הזה, וגם כאן- הגרסא האהובה עלי היא של Super Simple Songs.

בעקבות השיר הזה, ובזכות הפרינטבלס המהממים שבאתר, הכנתי עם תלמידיי תיאטרון בובות על גבי מקלות ארטיק. גם כאן- באופן שממחיז וממחיש את סדר הופעת הדמויות בשיר.

Baby Shark

דוגמא לפעילות: לוקחים מקלות ארטיק, מדביקים עליהם סקוצ’ים וכך גם לכרישים שכבר ניילנו וגזרנו. משמיעים את השיר, ואז לפי סדר ההופעה נועצים את המקלות בתוך כלי קטן עם פליידו שהכנו מבעוד מועד. התלמידים אוהבים.

בהמשך לכך, אפשר לעשות פעילויות נוספות לתרגול אוצר המילים, למשל להניח את כל המקלות על השולחן ולבקש מהילד להרים ולנעוץ את הכריש שהוא “grandma”. או להפך, “אני מחזיקה את הכריש של הסבתא, איך אומרים סבתא באנגלית?”.

רעיונות נוספים לעבודה עם מקלות ארטיק תוכלו למצוא בפוסט הזה.

את הסקוצ’ים רכשתי מעלי אקספרס, וזה הקישור.

וככה לספתח, קישורים לעוד 10 שירי ילדים באנגלית שאני אוהבת במיוחד

1. Who Took the Cookie

אולי השיר הכי חמוד והכי מפעיל בעולם. השיר הזה קיים בגרסא הקלאסית עם בעלי חיים, ובגרסאות נוספות כמו חיות החווה והאלווין. מצויין לחזרה על שמות בעלי החיים (או המפלצות הקלאסיות, אם בא לכם), ובאופן כללי חמוד וכייפי עד מאוד אם עושים יחד עם הילדים את מחיאות הכפיים שעושות הדמויות בשיר.

2. Hickory Dickory Dock

אם נשאר קצת עם בעלי החיים- בואו נדבר על הפיל המגושם הזה שמחליט לטפס על שעון. עוד שיר חמוד (לדברי תלמידיי תורגם גם לעברית), שמהווה חזרה מצויינת על כמה מבעלי החיים המוזכרים.

3. A Sailor Went to Sea

שיר חמוד, שעובד מעט על מיומנויות זיכרון, וגם על חיות האוקיאנוס. האם תזכרו ותצליחו לשחזר את סדר הופעתם בשיר?

4. ?What Do You Like to Do

פעילות נהדרת לחזרה על פעלים לפי תבנית קבועה- I like… dancing. אפשר למנף את השיר ליצירת רשימה של פעלים שהתלמידים מצליחים לזהות משמיעה ולבקש מהם לספר על עצמם מה הם אוהבים ולא אוהבים לעשות.

5. Five Little Ducks

בואו נספור עד 5 בשביל לעזור לאמא הברווזה למצוא את הברווזונים שלה.

את הפעילויות אפשר לניילן ואפשר גם לוותר על ניילון ולהכניס לכיס PVC מיוחד כמו בתמונה, שמאפשר לכתוב על גביו בטוש מחיק. לעשות את הפעילות ואז למחוק ולהשתמש בדף לשימוש חוזר. את הכיסים רכשתי מעלי אקספרס- וזה הקישור.

five little ducks

6. !Yes, I Can

חזרה על can/can’t, בעלי חיים וגם מספר פעלים. פעולות אותן בעלי החיים יכולים או לא יכולים לעשות.

7. I See Something Blue

וגם בן הדוד שלו- I See Something Pink הם שני שירים חמודים ביותר לחזרה על צבעים, ובאופן כללי על אוצר מילים שמקושר לכל אחד מהצבעים. צאו עם הילדים החמודים לטיול, ותעקבו אחר כל החפצים הכחולים, האדומים, הצהובים והירוקים שהם רואים בדרך.

8. Put On Your Shoes

שיר חמוד שעושה חזרה על פרטי לבוש.

9. Let’s Go to the Zoo

עוד קצת תוכן על בעלי חיים, (למקרה שהתגעגעתם). בשילוב עם פעולות שבעלי החיים עושים כמו לזחול ולרקוע. עובד נהדר בשילוב עם עם פנטומימה.

10. One Little Finger

שיר כייפי ומפעיל ללמידה של חלקי גוף. אחרי ששומעים את השיר מספיק פעמים בשביל לזכור מה זה מה, אפשר לעשות פעילויות שונות עם התלמידים. לדוגמא, לבקש מהם להניח את האצבע על ה”head”. או לסרוגין, להניח את האצבע על הראש ולשאול האם זה “nose” או לא, ועל התלמיד להכריע.

supersimple.com הוא אתר מומלץ, צבעוני מגוון ועשיר. שווה להתעמק בקישורים שהצעתי, וברבים אחרים. מצאתם שיר אהוב במיוחד? ספרו לי בתגובות.

לי שלייכמן

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01