מסכמים שנה: 10 הפוסטים הנבחרים מהבלוג לשנת 2021

רגע לפני סוף השנה, ריכזתי עבורכם את עשרת הפוסטים הנבחרים מהבלוג לשנת 2021. הפוסטים פורסמו במהלך שנת 2021, והם כוללים המלצות והפניות רבות למשחקים ופעילויות שעבדו עבורי ועבור תלמידיי. בנוסף, חלק מהפוסטים כוללים מגוון חומרים להורדה, לשימושכם עם ילדיכם או תלמידיכם. מוזמנים לקרוא ולקבל רעיונות והשראה להוראה וללמידה חווייתית.

מוזמנים להמשיך לעקוב, הפתעות רבות, תוכן חדש והמלצות מעניינות מסתמנות גם לשנת 2022!

1. 12 רעיונות לעבודה עם קלפי סיפור

לקריאת הפוסט 12 רעיונות לעבודה עם קלפי סיפור

קלפי סיפור

קלפי סיפור הם ללא ספק אחד הכלים האהובים עלי לעבודה החינוכית. זאת, מהסיבה הפשוטה, שאפשר להשתמש בהם ממש לכל מטרה. להוראה, לעבודה רגשית, לפיתוח הדמיון והיצירתיות, וממש לכל גיל.

הפוסט “12 רעיונות לעבודה עם קלפי סיפור”, עוסק בתהליכי חשיבה ותכנון מקדים של עבודה עם קלפי סיפור בסטינג החינוכי. בהמשך לכך, הוא גם מציע 12 רעיונות מגוונים ומעניינים לעבודה עם קלפי סיפור ברמה הפרטנית, הקבוצתית וגם הכיתתית.

ממש לא מזמן יצא לי להרדים את האחיינית בת ה-3.5 עם אותו סט קלפים בו השתמשתי יומיים לפני כן לכתיבת סיפור עם תלמידת כיתה י’, כך שהשמים הם לגמרי הגבול.

2. לא על הארטיק לבדו- רעיונות ללמידה יצירתית עם מקלות ארטיק

לקריאת הפוסט לא על הארטיק לבדו- רעיונות ללמידה יצירתית עם מקלות ארטיק

אחד הפוסטים המקיפים והמושקעים ביותר שעלו השנה לבלוג הוא הפוסט הזה. פוסט שעוסק בחומר גלם זול ופשוט- מקלות ארטיק, ככלי מקדם למידה.

שמות תואר באנגלית
תארו את שם העצם בעזרת שמות התואר שמולכם

הפוסט עוסק במגוון רעיונות ומתודות שמערבים מקלות ארטיק פשוטים, ובכך להתאים אותו למגוון סוגי עבודה עם התלמידים. בנוסף, הפוסט כולל גם פורמטים להורדה בחינם, שתוכלו להוריד ולשחזר את הפעילויות אותן הדגמתי. למשל, תוכלו להוריד מהפוסט רשימה מוכנה של פעלים ושמות תואר באנגלית, שיעזור לכם ליצור סט מקלות ארטיק “כמו בתמונה”.

מגוון רעיונות שלא תרצו לפספס. לא רק למורים לאנגלית!

3. איך להכין חומרי למידה מקבצים? 7 מכשירים שיעזרו לכם

לקריאת הפוסט איך להכין חומרי למידה מקבצים? 7 מכשירים שיעזרו לכם

הכנת משחקים

בתקופה שקדמה לכתיבת הפוסט, קיבלתי הרבה מאוד פניות עם שאלות טכניות הקשורות ליצירת חומרי למידה. הדפסה, ניילון, אחסון וכדומה.

הפוסט הזה נכתב כמענה על השאלות שחזרו על עצמן, במטרה לשתף קצת יותר בתהליך העבודה שלי, וגם להפנות לציוד בו אני משתמשת ממש על בסיס יומיומי. יכולה לספר לכם כספויילר, שמאז שרכשתי את הטרימר בכמה עשרות שקלים בעלי אקספרס, תהליך העבודה שלי התקצר והשתנה מאוד לטובה.

בין היתר, הפוסט מתייחס להדפסה (כדאי או לא כדאי?), למינציה, חיתוך, עיגול פינות וציוד נוסף שיעזור לכם תוך זמן מאוד קצר להפוך קובץ דיגיטלי לפעילות מוחשית שמונחת מולכם על השולחן.

4. איך מאחסנים חומרי למידה? כלי אחסון מומלצים ונוחים

לקריאת הפוסט איך מאחסנים חומרי למידה? כלי אחסון מומלצים ונוחים

בהמשך לפוסט על ציוד מומלץ להכנת משחקים וחומרי למידה, נכתב פוסט נוסף בסדרה גם על איך לאחסן אותם. הפוסט מתייחס לציוד אחסון מומלץ כמו קופסאות ושקיות מסוגים שונים, במטרה ליצור סדר בתוך כל הררי החומר שהולכים ומצטברים להם.

אחסון יעיל עוזר לנו לקצר הליכים בהמשך, ולמצוא את מה שאנחנו מחפשים תוך זמן קצר וללא מאמץ. לפיכך, אני מאמינה ששווה להשקיע זמן ומחשבה ביצירת השיטה המתאימה עבורכם לאחסון חומרי הלמידה שברשותכם.

מעבר לכך, נדהמתי לגלות בכל פעם מחדש, שהתלמידים ממש נהנים כשמגישים להם את חומרי הלמידה בצורה מסודרת ונעימה. בקופסא יפה, שקית צבעונית, מגש מסודר. משהו שם משלים את חוויית הלמידה, והאמת היא שזה די הגיוני.

כפי שכיף לנו לקבל מנה שמוגשת יפה במסעדה, גם לתלמידים כיף לקבל כלי הגשה יפה עם פעילות צבעונית ומזמינה בתוכה. מכאן, רק להפעיל את הדמיון.

5. הפוסטים הנבחרים מהבלוג לשנת 2021: איך לומדים מילים חדשות? משחקים!

לקריאת הפוסט איך לומדים מילים חדשות? משחקים!

איקס עיגול להדפסה

אני מאוד מאמינה שלמידה מתוך הנאה ומשחק מייצרים את התפוקה הטובה ביותר. תלמיד שנהנה לבוא לשיעורים, ירגיש יותר מגוייס לתהליך, יעבוד מתוך מוטיבציה פנימית והכי חשוב- ירגיש שותף לדרך.

תמיד נרצה להצמיח את הלומד האוטונומי, ובפוסט זה מוצעים מספר כלים שיכולים לעזור לתלמידים בתהליך הזה.

הפוסט מציע 5 פורמטים ל-5 משחקים מוכרים. בתוך פורמטים אלה, אפשר לשלב את המילים החדשות אותן התלמיד צריך ללמוד באותה נקודת זמן, לשחק ולמשחק במגוון דרכים.

הפורמטים אותם תוכלו להוריד בחינם מתוך הפוסט הם:

  1. לוחות בינגו
  2. לוח תפזורת
  3. איקס עיגול
  4. דומינו
  5. צוללות (על המשחק הזה כתבתי פוסט נפרד)

בנוסף, מתנה חינמית נוספת אותה תוכלו להוריד מתוך הפוסט היא רשימה של מילים בסיסיות באנגלית. כולן עם תרגום לעברית, מחולקות לקטגוריות ולמקטעים אותם ניתן להגדיר לתלמידים ללמוד בכל שבוע או בכל שיעור בהתאם לצורך.

6. Super Simple- אתר מומלץ לשירי ילדים באנגלית

לקריאת הפוסט Super Simple- אתר מומלץ לשירי ילדים באנגלית

בעבודה עם תלמידים בגילאים צעירים, שירי ילדים הם כלי מאוד משמעותי בהוראה, למידה והפנמה מהירה של אוצר מילים. אחד הגילויים המקצועיים הכי משמעותיים שלי היה הרגע בו מצאתי את האתר המופלא הזה. אתר שמרכז קישורים לעשרות שירי ילדים מוכרים יותר ופחות, ולצדם מגוון פעילויות בחינם סביב שירים אלה.

אתר המשלב גרפיקה נהדרת ועושר ויזואלי ופדגוגי עצום, ומסייע לתלמידים לשלב בין השמיעתי לחזותי. לשיר בהנאה וללמוד על הדרך.

בפוסט המלצה שכתבתי על האתר הזה, תוכלו למצוא מספר רעיונות לפעילויות שגם אני עשיתי עם תלמידיי סביב שירי הילדים השונים. אתר מומלץ עם המון סימני קריאה.

7. שלושה אתרים מומלצים עם משחקים להוראת אנגלית

לקריאת הפוסט שלושה אתרים מומלצים עם משחקים להוראת אנגלית

פעילות מקוונת מודעות פונולוגית באנגלית

תמיד כיף להכיר אתרים עם משחקי ילדים טובים, אבל עכשיו זה כנראה רלוונטי יותר מתמיד.

בפוסט זה, שתפתי בשלושה אתרים שאני מאוד אוהבת ומרבה להשתמש בהם במהלך שיעורי אנגלית או כתרגול בבית. שלושת האתרים הם חינמיים לחלוטין וחופשיים לשימוש. ללא צורך בהרשמה או התחייבויות נוספות. מוזמנים לקרוא קצת יותר על האתרים האהובים עלי ועל הרעיונות שלי לעבודה עם הפעילויות השונות.

8. משחקי למידה עם קלפי אותיות- 10 רעיונות יצירתיים

לקריאת הפוסט משחקי למידה עם קלפי אותיות- 10 רעיונות יצירתיים

קלפי אותיות באנגלית

אם אתם מלמדים אותיות או ראשית קריאה באנגלית, אולי יעניין אתכם לקרוא את הפוסט הזה. הפוסט כולל כרטיסיות של אותיות להורדה חופשית, אותן תוכלו להדפיס לשימושכם האישי עם ילדיכם או תלמידיכם.

בנוסף, תוכלו לקבל בפוסט רעיונות והשראה לפעילויות שאפשר לעשות עם כל סט של קלפי אותיות שברשותכם. פעילויות של הכרת אותיות, צלילים, אות גדולה וקטנה וראשית קריאה.

בפוסט רעיונות לשילוב של למידת אותיות עם משחקים נוספים, ציוד מומלץ לשדרוג הפעילויות ומגוון הצעות ללמידה חווייתית של אותיות.

9. הפוסטים הנבחרים מהבלוג לשנת 2021: 5 סרטוני אנימציה לתרגול הדיבור באנגלית

לקריאת הפוסט 5 סרטוני אנימציה לתרגול הדיבור באנגלית

תרגול הדיבור באנגלית

ממש לפני מספר ימים, צפיתי בראיון עם קומיקאי, שאמר שפיקסאר הם חברה גאונית. למה? כי אפשר להיות האדם הכי חכם בעולם או האדם הכי טיפש בעולם, ושניהם יצליחו ליהנות מהסרטונים שלהם ולקחת מהם משהו עבור עצמם.

אני מאוד אוהבת להראות לתלמידים שלי את הסרטונים האלה, ולנהל דיון בהתאם לרמות החשיבה התואמות את גילו של התלמיד ויכולותיו.

בפוסט הזה, תוכלו למצוא 5 סרטונים אהובים במיוחד, עם רשימת שאלות אפשריות בהן אפשר לדון בעקבות הצפייה בסרטונים ובמהלכה. פעילות שהיא גם מגייסת, וגם מכינה את התלמידים עוד קצת לבגרות שבעל פה במתכונת החדשה שלה.

10. 3 משחקי קופסא שיעזרו לכם למשחק כל נושא

לקריאת הפוסט 3 משחקי קופסא שיעזרו לכם למשחק כל נושא

משחקי קופסא מומלצים

והפוסט האחרון אותו בחרתי להכניס לרשימה, מתייחס למשחקי קופסא קלילים וממש לא יקרים, שבעזרתם אפשר למשחק ממש הכל.

גם באנגלית וגם במקצועות נוספים. לתרגול אותיות, מספרים, חוקי דקדוק שונים, אוצר מילים וממש כל מה שתרצו. רק להכיר את המשחק ואת עקרונותיו, ולהתאים אותו לצרכים שלכם ושל הלומדים שמולכם.

לוקי קרוטי הוא כנראה המוכר מבין השלושה, ולצדו שני כוכבים נוספים- אחד עם פינגווין, ואחד עם ייטי, שעדיף שלא יפול אל תוך קערת הספגטי.

מה עוד אפשר למצוא בבלוג?

מוצרים מומלצים להוראת אנגלית מאמזון (affiliate links):

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01