שלושה אתרים מומלצים עם משחקים להוראת אנגלית

שלושה אתרים מומלצים עם משחקים להוראת אנגלית שלא תרצו לפספס. פדגוגיה דיגיטלית.

מאז שגילינו את נפלאות שתוף המסך, גם אתרי המשחקים התחילו לעשות אצלי יותר ויותר הופעות אורח.

ככל שהתעמקתי יותר במשחקי למידה המקוונים ובמה שיש להם להציע, כך גיליתי אוקיאנוסים של שפע ושל אפשרויות. עולמות קסומים ומגוונים שמאפשרים הזדמנות לתרגל. ליהנות. להעמיק את הלמידה ולשבור את השגרה.

שלושת האתרים החינמיים שבפוסט הזה, זכו אצלי לפופולריות כפולה. גם כי אני אוהבת לעבוד איתם- וגם כי התלמידים שלי מאוד התחברו. כמה מילים על כל אתר, בתוספת קישורים, המלצות ורעיונות לשילובם בהוראת אנגלית- בפוסט הבא.

1. אתרים מומלצים עם משחקים להוראת אנגלית- Toytheater

אני אתחיל מהאתר toytheater.com כי גיליתי אותו רק בתקופת הקורונה, ואני לגמרי מאוהבת. ראשית, האתר מציע פעילויות בתחומים שונים, ולא רק בהוראת אנגלית. למעשה, הכרתי אותו בזכות מורה למתמטיקה, כי האתר מציע כלים רבים בתחומים נוספים כמו חשבון, אמנות ואפילו מוזיקה.

למשחקים באנגלית תוכלו לגשת בלחיצה על לשונית ה-read שבחלקו העליון של האתר. משם אפשר לבחור בתת קטגוריה רלוונטית, או סתם לנסות ולבדוק את המשחקים השונים שהאתר מציע.

פעילויות מומלצות מהאתר:

1. אותיות מגנטיות

לוח מגנטי וירטואלי בו התלמיד יכול לבחור אותיות מהרשימה ולגרור אותן אל הלוח. אפשר לשנות צבעים ולהחליט האם עובדים עם אותיות גדולות או קטנות. אני השתמשתי הרבה בפעילות לתרגול מפעיל של אות פותחת. מציגים לתלמיד כרטיסייה, והוא צריך לבחור באות המתאימה ולגרור אותה אל הלוח.
m is for milk
והתלמידה בחרה באות
m
ומיקמה אותה על גבי הלוח.
גם חזרה על אוצר מילים וגם על אות פותחת/סוגרת.

אותיות מגנטיות באנגלית

בנוסף, אפשר לבקש מהתלמיד לגרור אל הלוח אותיות לפי הנחייה, למשל- גרור שתי אותיות שמשמיעות את הצליל “ק”. שאחת מהן תהיה גדולה ואחת קטנה, אחת בצבע כתום ואחת בצבע ירוק.

כמובן שאפשר למצוא לפעילות הזאת שימושים רבים נוספים. חשבתם על דרך מעניינת- ספרו לי בתגובות.

2. שבץ נא

מי לא אוהב לשחק שבץ נא, וכמה שזה כיף בלמידה מרחוק. באמת, זה ממש כיף.

אני מניחה שאפשר להשתמש בפעילות הזאת במגוון דרכים, אבל אני נהנת לבחור נושא אחד שלמדנו (למשל בגדים, מאכלים, בעלי חיים), ואז לשחק ראש בראש מול התלמיד. מתחילים ממילה כמה שיותר ארוכה, ואז מסתעפים ממנה, תור תור. כל אחד חושב על מילה השייכת לאותה קטגוריה, מאיית אותה ומשבץ אותה על הלוח. פעמים רבות מאוד הופתעתי לטובה מהמוטיבציה והביצועים של התלמידים לאיית נכון כשהם נמצאים בסטינג של תחרות.

שבץ נא באנגלית

בתמונה הנ”ל, בחרנו לשלב שמות תואר. לאחר מכן לבחור במספר שמות תואר מהלוח, ולהשתמש בהם לטובת קטע כתיבה. באתר קיימת גרסא נוספת לפעילות הזאת, גם עם צרופים, לעבודה יותר מתקדמת. שווה חיפוש.

3. מה מסתתר בתמונה?

סדרה של תמונות, בתוכן מסתתרות תמונות אחרות שעל התלמיד למצוא בהתאם להנחיות.

חמוד, אסתטי, מגייס, ומשתלב נהדר בשיעורים. אפשר להכין רשימת מילים בכל סצינה, ולוודא שהתלמיד מכיר את כולן טרם המשחק. אפשר גם ללמוד תוך כדי תנועה.

פעילות מקסימה שמתאימה לכמה דקות של הפוגה בסוף השיעור. או כקטע מעבר הפגתי בין שני חלקים עיוניים של השיעור.

הסצינה עם הדרקון היא כנראה האהובה עלי. סצינת חוף הים עבדה אצלי מאוד יפה, וגם בתחנת האוטובוס היה לנו כיף.

ועוד כמה פעילויות נחמדות מהאתר:

2. אתרים מומלצים עם משחקים להוראת אנגלית- Games to Learn English

האתר השני עליו אני רוצה להמליץ הוא gamestolearnenglish.com. אתר מאוד מוכר ומבוסס. אחד השחקנים היותר ותיקים בשטח, שרבים מכם כנראה כבר מכירים. ובכל זאת, לגמרי מגיע לו לקבל קצת אהבה והמלצה חמה.

האתר מתמקד באופן ישיר בהוראת אנגלית. תוכלו למצוא בו מגוון פעילויות כמו אוצר מילים, דקדוק, הרכבת משפטים ועוד. כמו כן, רבות מהפעילויות מקוריינות, כך שעובדות גם על הבנת הנשמע, הבנת מילים, משפטים והנחיות.

הוא מקיף נושאים שונים, ומאפשר לתרגול עצמאי וכייפי, כמענה משלים להוראה הקונבנציונלית. האתר מתאים לא רק לתלמידי יסודי, אלא יכול להתאים גם לחטיבת הביניים, וזה אחד הפלוסים הגדולים שלו.

פעילויות מומלצות מהאתר:

1. Animal Mystery

האם תוכלו לנחש את בעל החיים על בסיס סדרה של שאלות? הפעילות מציגה סדרה של צלליות של בעלי חיים. על התלמיד לנחש מישהו בעל החיים הנבחר, על סמך בחירה בשאלות הנכונות. למשל, אם בין בעלי החיים של הסבב יש תמנון וגם ציפור, יהיה נבון לשאול האם החיה יודעת לשחות או לעוף, על מנת לפסול אחת מהן לפחות.

הפעילות הזאת אהובה במיוחד, כי היא משלבת גם אלמנט של אסטרטגיה ותכנון של השאלות שיישאלו בדרך לניחוש. לפעמים התלמידים כל כך נכנסים לזה, שמספרים לי שישבו לשחק גם אחרי השיעור, וגם הכירו את המשחק הזה לאחים בבית.

הפעילות עובדת על אוצר מילים, הרכבה נכונה של שאלה, חשיבה ותכנון. פעילות אהובה ומומלצת במיוחד.

2. Clothes

יש לי חיבה גדולה לפעילויות שדורשות מהתלמידים להיות פעילים. כמו למשל פעילות הבגדים הזאת, בה התלמיד נדרש להלביש את הדמויות בהתאם להנחיות ששומע.

בגדים באנגלית

3. Fast English

פעילות אוצר מילים נחמדה, שעובדת גם על מהירות. בוחרים את הקטגוריה הרלוונטית לתרגול (בגדים, בעלי חיים, מאכלים וכדומה). לתלמיד מוצגת רשימה של פריטים, ועליו ללחוץ על הפריט הנכון בהתאם להנחיה של הקריין.

מאכלים באנגלית

שימו לב לפיצ’ר יעיל– האתר מאפשר שליטה באוצר המילים שיוצג לתלמידים במשימות השונות. על מנת לבטל מילים שלדעתכם פחות רלוונטיות לתרגול של נושא מסוים, בסרגל העליון לחצו על teachers, ומתוך האפשרויות המוצעות בחרו alter site content. למשל, אם אני רוצה לתרגל בעלי חיים, אבל dragon  ו-skunk נראות לי פחות רלוונטיות. אפשר להוריד מהן את הסימון והן לא יופיעו בפעילות.

3. אתרים מומלצים עם משחקים להוראת אנגלית- Digipuzzle

עוד אתר צבעוני וחמוד, שאני מרבה לעבוד איתו עם תלמידים צעירים הוא digipuzzle.net. גם האתר הזה כולל מגוון משחקים ופעילויות בנושאים שונים. בין היתר אנגלית, חשבון, הכרת השעון, גאוגרפיה ועוד. אני משתמשת בו בעיקר לצורך הכרה ותרגול של אותיות וצליליהן ועבודה על אוצר מילים ראשוני.

פעילויות מומלצות מהאתר:

1. ניאם ניאם ניאם

רק תשמעו את החמוד הזה אומר “ניאם ניאם ניאם”, ולא תרצו להפסיק להאכיל אותו באותיות.

בוריאציה הראשונה של הפעילות, יש להאכיל את היצור החמוד באותיות על פי ההנחיה שמופיעה למטה. בוריאציה השנייה, יש להאכיל אותו באותיות לפי הסדר, בהסתמך על רשימת האותיות שמופיעה במשחק.

בגרסא נוספת- התלמיד מתבקש לאיית מילים שלמות, אות אות. ובמשחק אחר בסדרה היצור החמוד בכלל מבקש שתאכילו אותו במילים השייכות לקטגוריה ספציפית, למשל פירות. כך שאפשר בהחלט לגוון. התלמידים הצעירים ממש אוהבים את הפעילות הזאת. הוא נורא מצחיק כשטעים לו, אז אל תשכחו להפעיל את הרמקולים ולצאת לדרך.

פעילות מקוונת אותיות באנגלית

2. משחקי מודעות פונולוגית

כמו למשל הפעילות הזאת, בה התלמיד נדרש לזהות את המילה שבתמונה ולגרור אותה אל האות הפותחת המתאימה. תוכלו למצוא אותה באתר בוריאציות נוספות, כמו למשל משחק הזיכרון, כך ששווה לחפש בתוך כל השפע ולשמור את הקישורים האהובים.

פעילות מקוונת מודעות פונולוגית באנגלית

3. משחק איתור של בעלי חיים

משחק אוצר מילים מאוד ויזואלי ויפה- לתלמידים מוצגת רשימה של בעלי חיים, ועליהם לאתר את בעל החיים מתוך התמונה וללחוץ עליו. המשחק קיים בוריאציות נוספות, גם עם אוצר מילים כללי כמו כאן.

וחברים, בונוס מיוחד, באתר יש גם עמוד שלם של משחקים מקוונים לחנוכה!

משחוק נעים!

לי שלייכמן

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

המומלצים מאמזון

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01