הסיוט שלפני החג המולד- רעיון לשיעור קצת אחר

הסיוט שלפני החג המולד- רעיון לשיעור קצת אחר. רגע לפני האלווין.

ג’ק, מלך הדלעת, שדי מנהל את כל האלווין והפחדותיו, משתעמם מלעשות את אותו הדבר שנה אחרי שנה. שוב האלווין, שוב להפחיד ילדים, שוב לשמוע צעקות. דיייי. משעמם. מיצה, מה לעשות, קרה לכולנו.

ואז, ככה במקרה, נחשף ג’ק לאירוע חדש. כריסמס. זה מפיח בו רוח חיים והתרגשות מחודשת, ועכשיו ג’ק ממש בעניין של החג החדש. מה קורה בהמשך? תצפו ותדעו.

בתמונה: אני מחזיקה את ג’ק החמוד, שחברה מהצבא ציירה לי ליום ההולדת, ואצבעות מכשפה מעלי אקספרס (עליהן אספר לכם עוד קצת בקרוב). (affiliate link).

ג'ק מלך הדלעת Jack the Pumpkin king

אני מודה שאני לא מתעסקת הרבה בחגים ומועדים בין לאומיים בשיעורים שלי, אבל לג’ק היקר תמיד יהיה מקום חמים בלב. גם כי זו קריצה נחמדה לתרבות אחרת, גם כי זו קריצה נחמדה לנעוריי. וגם כי ג’ק, מלך הדלעת, הפך בעשורים האחרונים לגיבור תרבות של ממש. אז למה לא להזכיר אותו?

אם עדיין לא יצא לכם להכיר את היצירה, The Nightmare Before Christmas הוא סרט אנימציה קלאסי של טים ברטון (1993), עם פסקול מושלם שהולחן על ידי דני אלפמן (אותו דני אלפמן שהלחין את הפתיח של “הסימפסונס” ושל “עקרות בית נואשות”, עליו גם זכה באמי).

במרכז העלילה, כאמור, ג’ק מלך הדלעת והמשבר האקזיסטנציאליסטי שלו. והכל מאוייר ומולחן נורא יפה.

כמה דיסקליימרים

האם ההתעסקות בשירי היצירה מתאימה לכולם? בטח שלא. צריך להכיר את התלמידים שלכם בשביל לדעת האם זה משהו שיכול לעניין אותם או פחות.

האם היא מתאימה לילדים? פחות. אני רוצה להדגיש שהסרט אמנם מצוייר, אך פחות מתאים לילדים צעירים והרבה יותר מתאים לגילאי חטיבה ומעלה (כןכן, ומעלה). גם כי יש חלקים די ספוקיים, וגם בגלל רמת האנגלית.

האם הוא חינוכי? תלוי, כמובן, במטרות.

הסיוט שלפני החג המולד- כמה רעיונות:

בבסיס העבודה על הסרט, אפשר לדבר על עבודה בשלושה מישורים.

1. הכרת התרבות- שיח על האלווין עצמו, הרקע לחג, מסורות. חוויות של התלמידים מהחג (מסדרות, סרטים, ביקור או מגורים במדינות שחוגגות). משם אפשר לפתח את השיח לתוכן ספוקי באופן כללי- האם אוהבים סרטי אימה? דברים מפחידים ששמעו או נתקלו בהם וכו’.

2. אוצר מילים מתוך השיר, למשל:

  • האזנה משותפת, הוצאה של מילים שקלטו משמיעה
  • האזנה משותפת, אפשר לחלק לתלמידים רשימת מילים ואת הטקסט של השיר, צריכים לסמן מילים שזיהו.
  • יצירת קלוז עם מילים חסרות והשלמה מתוך בנק מילים בעקבות האזנה.
  • שאלות שיח סביב התכנים שעולים מתוך השירים (כדיון בעל פה או כמשימת כתיבה).

3. רעיונות לשיח שאפשר לנהל סביב השירים השונים, 2 דוגמאות: מומלץ לחלק את מילות השיר עם תרגום של מילים נבחרות. להאזין יחד במקביל לקריאת המילים ואז לנהל דיון.

Jack’s Lament

?What is the meaning of the word “lament”? What do you think the song is about

?Describe Jack. What can you say about the way he looks and acts

?According to the song, what is Jack good at

?What is Jack’s conflict in the song?  Why is he feeling unhappy

?Have you ever had the same problem? Have you ever felt the same

?What can be the solution to Jack’s problem

?What’s This

?What new place does Jack discover

?In this song, Jack compares between two holidays. What holidays are these

.Name 3 things Jack is excited about

?How does Jack feel when he discovers this new place

ועוד. כמובן שאפשר לתייחס גם לשירים נוספים או ליצירה בשלומותה. תהנו!

כאן תוכלו למצוא גם פעילויות נוספות בהן אפשר להיעזר ביוטיוב.

פעילויות ודפי עבודה לסתיו

לפעילויות נוספות בנושא הסתיו בבלוג

פעילויות נוספות בנושא הסתיו בחנות (פעילויות באנגלית)

לפעילויות נוספות בנושא הסתיו בחנות (פעילויות בעברית)

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01