ערוצי יוטיוב מומלצים- פוסט 2- פיפ וחבריו

ערוצי יוטיוב מומלצים- פוסט 2- פיפ וחבריו. Peep and the Big Wide World.

סרטוני אנימציה לילדים באנגלית

Peep and the Big Wide World

כבר בשנה הראשונה שלי בהוראה, גיליתי את היוטיוב ואת נפלאותיו. בהתחלה צרכתי כמות עצומה של שירי ילדים, וראיתי עד כמה הם מעשירים את חוויית הלמידה וההוראה של התלמידים שלי.

עוד על הנושא תוכלו לקרוא בפוסט על שירי ילדים מומלצים להוראת אנגלית.

הכירו את פיפ

במקביל לשירי הילדים, התחלתי לחפש מעני יוטיוב נוספים שיכולים להתאים לילדים צעירים. בעיקר במטרה לעניין וגם לחשוף לשפה הדבורה.

הרבה סרטונים עברתי לאורך הדרך, אבל פיפ וחבריו תפסו בליבי את המקום החמים ביותר.

במרכז העלילה פיפ האפרוח, וחבריו הציפור האדומה והברווז הסגול.

בגלל שתמיד היתה לי חיבה לאנדרדוג, הברווז הוא לגמרי הפייבוריט שלי. הוא נוירוטי, חוצפן וקצת אגוצנטרי, אבל כשזה מגיע במעטפת של דמות מצויירת, זה דווקא סופר חמוד.

כל אחד מפרקי הסדרה, עוסק באופן קליל ונגיש מאוד בנושאים חינוכיים שונים שנושקים לעולם המדע והטבע.  כדוגמת צבעים, צללים, צלילים, מספרים, צורות וכדומה.

הטיפול בנושאים השונים הוא קליל, משעשע ומאוד אינטליגנטי, כך שאפילו אני נהנתי מהצפייה.

וכך נראה שפרקי הסדרה תופסים שתי מטרות במקביל.

גם חושפים את הילדים לאנגלית מדוברת קלילה, וגם מרחיבים את הידע על העולם. כשם הערוץ- Peep and the Big Wide World.

הערוץ מתאים לגיל הרך ולגילאי יסודי הצעירים. גם לחשיפה לאנגלית וגם לנושאים שונים על העולם אותם אפשר לפתח עם הילדים בהמשך.

גם אם הילדים לא יבינו את כל האנגלית, עדיין יהנו מההתרחשות שעל המסך ויקלטו מילים בודדות, אותן אפשר גם לתווך להם בנפרד. לפני, במהלך או אחרי הצפייה. לדוגמא- נושא הצבעים.

אפרופו צבעים, אחד הסרטונים האהובים עלי:

ויש גם אתר

בעודי כותבת את הפוסט הזה, גיליתי גם את אתר האינטרנט החמוד והמושקע של החברים. עם האתר עצמו לא יצא לי לעבוד בכלל, אבל נחמד לגלות בו כמה אוצרות.

ראשית, בעמוד הראשי תוכלו למצוא סדרה של נושאים בהם עוסקים הסרטונים, ולחיצה עליהם תוביל אתכם לסרטונים אינטראקטיביים שמסבירים את הנושא.

לדוגמא כשלחצתי על “patterns” (תבניות) הגעתי להסבר חמוד בו החברים מדגימים ריקוד מבוסס תבנית, והתלמידים מתבקשים לזהות מה יהיה המוב הבא ולגרור אותו למקום הנכון.

כשלחצתי על animals and plants הגעתי לסרטון מקסים שמסביר על עקבות של בעלי חיים בשלג, ואז מבקש מהצופה לאסוף פירות יער הפזורים על השביל.

בנוסף, גם גיליתי באתר את המשחקים האינטראקטיביים. את חלקם לא הצלחתי להפעיל בגלל הצורך בפלאש, אבל חלק דווקא עבדו, כמו למשל המשחק הזה שמסביר על השימוש בפנס על מנת למצוא בעלי חיים המסתתרים בחושך. ולאחר מכן מפעיל את הילדים למצוא את בעלי החיים באופן אינטראקטיבי.

כשלחצתי על לשונית ה-parents הגעתי לכמה אפשרויות לפעילויות, ביניהן דפי צביעה מהסדרה אותם אפשר להדפיס לתלמידים.

ובלשונית ה-educators מצאתי מערכים מלאים בהתייחסות לתכנית הלימודים שמתכתבת עם הסרטונים השונים. את החלק הזה לא חקרתי לעומק, אבל אם מעניין אתכם מוזמנים לבדוק.

אז ככה לסיכום

ערוץ היוטיוב של Peep and the Big Wide World מומלץ עם אלפי סימני קריאה. עבדתי איתו עם מנעד גילאים 3-8 והילדים מאוד אהבו.

אתר האינטרנט יכול לתת כמה השלמות מעניינות, אז שווה לבדוק מה יש לו להציע וכיצד הוא יכול לענות על הצרכים שלכם כהורים או מורים לאנגלית.

עוד קצת יוטיוב:

ערוצי יוטיוב מומלצים- זיהוי, חשיבה, זיכרון

5 סרטוני אנימציה לתרגול הדיבור באנגלית

איך ללמוד אנגלית בבית- חלק א’- יוטיוב

Super Simple- אתר מומלץ לשירי ילדים באנגלית

ערוצי יוטיוב מומלצים- חידות באנגלית

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01