Honeycombs- משחק חשיבה היישר מהכוורת

Honeycombs- משחק חשיבה היישר מהכוורת.

honeycombs- משחק כוורת


דמיינו לעצמכם ילדה בת 4 יושבת מול השולחן ומסדרת באדיקות משושים קטנים ליצירת כוורת. מדי פעם מרמה, ומדי פעם קצת מתבלבלת. אבל באופן כללי מצליחה להבין את הרעיון ולהישאר מגוייסת לדקות ארוכות.

עכשיו דמיינו לעצמכם קבוצת אנשים בני 30+, יושבים כמה ימים מאוחר יותר סביב השולחן ומסדרים בדיוק את אותה הכוורת. בדיוק את אותו המשחק ובדיוק בהתאם לאותם הכללים. גם הם מדי פעם מתבלבלים ומדי פעם מרמים, וגם הם, כלומר אנחנו, שקועים ונהנים מהאתגר שמונח מולנו על השולחן.

באווירת חגי תשרי, רוצה לספר לכם על Honeycombs משחק חשיבה חמוד שכולו דבש. יכול להתחבר לחגי תשרי וגם לעונת האביב, אך רלוונטי לאורך השנה כולה. משחק שעובד על חשיבה והבחנה חזותית. דורש תכנון וירידה לפרטים, והכי חשוב- מהנה מאוד ומתאים למגוון רחב של גילאים.

הפוסט מכיל affiliate links

>> לרכישת המשחק באמזון

איך משחקים?

הרעיון של המשחק הזה פשוט. לפניכם אריחים (tiles) קטנים בצורת משושה. על כל אחת מהדפנות מוצג איור אחר הקשור לעולם הדבש. זו יכולה להיות דבורה, דב, פרחים, צנצנת דבש וכדומה.

האתגר הוא ליצור כמה שיותר התאמות בין האריחים השונים, עם כמה שיותר דפנות משיקות, עליהן מוצגים איורים זהים. וכך לבנות כוורת עם כמה שיותר נקודות השקה בין האריחים השונים.

כלומר- דבורה לדבורה. דב לדב. צנצנת לצנצנת.

חשבתם שזה קל? תחשבו שוב.

שיטת הניקוד קובעת, שמספר הנקודות הגבוה ביותר יינתן לאריחים שמשיקים לכמה שיותר אריחים נוספים. לדוגמא, אריח בעל 6 דפנות שהצליח להתחבר בצורה טובה ל-6 אריחים אחרים, יקנה יותר נקודות מאריח שהתחבר רק ל-4 מדפנותיו.

וכך המשתתפים במשחק מחליטים האם לנסות להתאים כמה שיותר דפנות של כל אריח, או לסעף את הכוורת החוצה, לממשקים חדשים.

כמו כן, המשחק כולל מספר אריחי ג’וקר (wild cards) שמאפשרים לחבר, באופן “חוקי”, גם בין אריחים שאינם מתאימים. גם כאן, נדרשת יכולת חשיבה, תכנון, ואם משחקים בקבוצה- גם שתוף פעולה.

ובשיעורי אנגלית?

המשחק לא מתקשר באופן ישיר להוראת אנגלית, אבל הוא מאוד מהנה, מעודד חשיבה ועבודת צוות.

יכול לעבוד נהדר אם אתם עובדים בסטינג קבוצתי ורוצים לתת לתלמידים פעילות חופשית לאחר שעושים הקנייה של אוצר מילים רלוונטי. לקראת ראש השנה או לקראת האביב, תלוי מתי תעשו את הפעילות.

הוא גם יכול להיות תוספת מעשירה ומעניינת אם אתם מלמדים יחידת הוראה שעוסקת בראש השנה, דבורים ודבש. ויכול לשרת אתכם כפעילות בונוס הפגתית בסיום הפעילות.

אני מתייחסת לחגים כי הפוסט נכתב בסמוך לראש השנה, אבל כמובן שאפשר לשלב את המשחק הזה בשיעורים ובהפסקות פעילות לאורך השנה כולה.

להמלצות על משחקים נוספים לחצו כאן.

פעילויות לחגי תשרי ראש השנה סוכות

לתכנים נוספים בנושא חגי תשרי (ראש השנה, סוכות, יום כיפור) בבלוג

לפעילויות נוספות לחגי תשרי בחנות *באנגלית*

לפעילויות נוספות בנושא חגי תשרי בחנות *בעברית*

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01