ערוצי יוטיוב מומלצים- זיהוי, חשיבה, זיכרון

ערוצי יוטיוב מומלצים- פוסט 1. בפוסט הנוכחי אמליץ לכם על ערוץ יוטיוב, שיעזור להפעיל את התלמידים בכיתה, בקבוצות וגם באופן פרטני עם משימות קטנות וממוקדות.

מה היתי עושה בלי יוטיוב. באמת. בפוסט איך ללמוד אנגלית בבית? חלק א’- יוטיוב כבר כתבתי על האבולוציה האישית שלי עם הפלטפורמה. מאתר בו אפשר להאזין למוזיקה, למקור אינסופי של ידע ושל הזדמנויות ללמוד וללמד.

רגע לפני סוף השנה, רוצה לספר לכם על WIKIFUN – Fun and Learn. ערוץ נחמד, שיעזור למלא את הזמן בין כל יתר הדברים שאתם עושים. הוא רלוונטי מתמיד עכשיו, לקראת סוף השנה, כי הפעילויות שתוכלו למצוא בו יכולות לתת מענה לתקופות בהן מחפשים משהו קצת אחר. לאו דווקא למידה פורמלית, אלא קצת הפוגה. קצת תחרות, קצת התבוננות, קצת אנגלית ברקע והרבה כיף, רגע לפני היציאה לחופש.

להלן מספר דוגמאות לסרטונים נבחרים מהערוץ, וכמה מילים על כל אחד. כמובן, לפני שתבחרו פעילות אחת לעשות עם התלמידים, ממליצה לצפות בה לפני בשביל להעריך האם מתאימה לתלמידים שלהם ובאיזו קונסטלציה.

הפוסט מכיל affiliate links

זהו את החיה

הפעילות הזאת יכולה לעבוד בצורה מעניינת כפעילות אישית, קבוצתית או כיתתית. בקשו מהתלמידים למספר את הדף שמולם, ולכתוב כל אחד את תשובתו.

הפעילות מציגה שקופיות “מפורקות” של בעל חיים מסויים, ועל התלמיד לנחש מישהו בעל החיים שבתמונה, על פי פיסות התמונות שמולו.

בפעילות הזאת אני ממליצה להאט את קצב הצגת הסרטון (נגיד X0.75) כדי שלתלמידים יהיה זמן לענות ובמידת הצורך לברר את שם החיה באנגלית. יש בפעילות בעלי חיים מוכרים וקלים לזיהוי, ויש מאתגרים יותר.

כמו למשל הפעילות הזאת:

מה יוצא דופן?

פעילויות מהסוג הזה אפשר לעשות עם תלמידים במגוון גילאים. גם כתחרויות וגם כמשימות שמבוססות על שתוף פעולה.

על המסך מוקרנים מספר חפצים, עם סימון של אות ומספר לכל משבצת בטבלה. על התלמידים לזהות את החפץ יוצא הדופן ראשונים, ולצעוק את הקוארדינטות שלו על הלוח.

דוגמא לסרטון “מה יוצא דופן?”

טיפ שלמדתי פעם ממורה אחרת ביוטיוב- אפשר לחלק לתלמידים שמרדפים שקופים עם קרטון קשיח בפנים וטוש מחיק. התלמידים יכתבו את התשובות שלהם על השמרדף ויניפו את תשובותיהם בכיתה.

אם רוצים, אפשר כמובן לרכוש לוחות מחיקים אישיים שאפשר להזמין באינטרנט או למצוא בכל חנות סטוק.

כמו למשל הלוח הזה מעלי אקספרס, עליו אפשר לכתוב את התשובות ולהניף.

משחקי זיכרון

על הלוח מוצגים מספר אובייקטים שעל התלמידים לזכור תוך מספר שניות,

לאחר מכן מוצגת שאלה על אחד האובייקטים או יותר. למשל, מאחורי איזו משבצת מסתתר הדג. על התלמידים לשחזר מתוך הזיכרון ולהשיב על השאלות שבאתגר.

הפעילות הזאת יכולה להיות מאוד מעניינת לעבודה בקבוצות. אפשר להציג את האתגר מול כולם, וכל קבוצה תתבקש להתייעץ ולתת את תשובותיה.

אני אוהבת להשתמש במשימות מהסוג הזה בעבודה פרטנית, כסוג של “מעבר בין משימות”, בשביל ליצור איזושהי הפוגה או הפסקה קטנה באמצע השיעור עם משימות קצרות שהן קצת אחרות.

משחקי זיכרון הם לא בשביל כולם, אבל מי שאוהב את הסגנון הזה, יהנה.

הנה משחק זיכרון אחד לדוגמא:

אהבתם את הפוסט? אולי יעניין אתכם לקרוא גם את הפוסט הזה:

תרגול הדיבור באנגלית

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01