בלשי הספרים- פעילויות חקר לשבוע הספר

בלשי הספרים- פעילויות  חקר לשבוע הספר, ולא רק. פעילויות חווייתיות וממוקדות שיעזרו לתלמידים להתיידד קצת יותר לעומק עם עולם הספרים. בשבוע הספר, בסוף השנה וממש בכל עיתוי אחר בו תבחרו.

המשיכו לקרוא, קיימת גרסה לפעילות זו גם בעברית.

רגע לפני שנטפליקס החזירו את כל העונות של סיינפלד, חשבתי לעצמי שאני חייבת, פשוט חייבת להכין מערכים סביב הסדרה. התחלתי לגלגל רעיונות, כיווני מחשבה וזוויות בהן אוכל לקחת משהו מהסדרה המופתית הזאת, ולשלב גם לתוך עולמי המקצועי.

ואז הסדרה עלתה, ואני יושבת, פרק אחרי פרק, צופה בכל הפרקים בפעם האלף וחושבת לעצמי מה ואיך.

עוד פרק עובר ועוד אחד, ואיכשהו שום דבר לא מסתדר לי ושום מוזה לא נוחתת. כצופה- מאוהבת בסדרה הזאת. כאשת חינוך, וול, אולי קצת פחות.

ואז, בפרק החמישי של העונה השלישית- בום. מיסטר בוקמן! בלש הספרייה! איך לא חשבתי על זה קודם?

אז מסתבר שג’רי סיינפלד השאיל ספר מהספריה אי שם בנעוריו. כשלא החזיר אותו בזמן, החקירה עברה לטיפולו של מיסטר בוקמן, The library detective. והפרק כולו נגרר להגחכה סיינפלדית קלאסית.

ואמנם לבלשי הספרים שבפעילות שלפניכם אין שום קשר (אני מדגישה- שום קשר) לסיינפלד, קריימר וקוסטנזה, אבל הרעיון לפעילות נולד לגמרי בזכותם.

בלשי הספרים

“בלשי הספרים” הוא קובץ פעילויות שיצרתי מתוך מחשבה לחשוף את התלמידים להזדמנות לחקור קצת יותר לעומק את מרחב הספרייה. להתחבר לספרים הנמצאים בה מזווית חווייתית ולעודד חקירה וסקרנות. לא רק המשימות המוכרות כמו כתיבת בוק רפורט, אלא גם פעילויות הרבה יותר מיידיות וממוקדות. הזדמנות להסתובב בין המדפים, לראות, לחפש, להתעניין וגם לעבוד בצוות.

מה כלול?

הפעילות כוללת 13 עמודים בשחור לבן. בנוסף, תקבלו גם תגים ותעודות הצטיינות (שחור לבן + צבעוני) עליהן אספר לכם בהמשך הפוסט.

למי הפעילויות מתאימה?

הפעילות מתאימה בממוצע לתלמידי כיתות ד’-ו’. לתלמידים כאלה שכבר רכשו את הקריאה הבסיסית, ומסוגלים לרמות שונות של הבנה וכתיבה. מומלץ לבחור מספר פעילויות מתוך הקובץ בהתאם למאפייניהם של התלמידים ורמתם. לבנות את הפעילות / היום כולו סביבן.

בלשי הספרים- אילו סוגי פעילויות מופיעות בקובץ?

הקובץ כולל 2 סוגי פעילויות, שנותנות מענה לכישורים שונים ואינטליגנציות שונות של התלמידים. וגם שני נספחים:

1.פעילויות חקר בתוך הספרייה. בפעילויות אלה, נדרשים התלמידים להסתובב במרחב הספריה, לחפש ספרים ולחקור אותם לפי פרמטרים שונים. מומלץ לבצע את הפעילות בזוגות או בקבוצות קטנות, על מנת לתת מימד נוסף של חוויה לתהליך העבודה.

2. משימות כתיבה ויצירה, בהן נדרשים התלמידים לבצע משימות שונות, בדגש על חשיבה, דמיון וביטוי עצמי.

3. תגים עם הכיתוב “Book Detective”, אותם ניתן לחלק לתלמידים טרם הכניסה לספריה, ככה לסטטוס ולאווירה.

4. תעודות הצטיינות מעוצבות ומהממות, אותן אפשר להעניק לתלמידים בסיומה של עבודת החקר הנהדרת שעשו. בתעודות אלה אפשר לערוך את השמות והתאריך באופן מובנה בתוך קובץ ה-PDF.

הקובץ כולל פעילויות שדורשות מהתלמידים הבנה מילולית בסיסית פלוס או מינוס. למשל, יצירת עטיפה חלופית לספר או תרגום של מילים בודדות. ולצדן פעילויות  מתקדמות יותר של כתיבת דעה או פסקה מלאה.

כמו תמיד, ממליצה לכם למצוא את הפעילויות שעובדות הכי טוב עבור התלמידים שלכם.

אפשר לחלק את הפעילויות ליותר מיום אחד. לדוגמא יום אחד יהיה יום שיא בספריה בו יקבלו התלמידים את משימות החקר, וביום השני יהיה ניתן לעבוד בקבוצות בכיתה על משימות הכתיבה / היצירה.

את התהליך כולו אפשר לסכם בהענקת תעודות וסיכום החוויה כולה.

הפעילות זמינה לרכישה באנגלית:

לרכישה

וקיימת גרסה גם בעברית:

לרכישה

בלשי הספרים- פעילויות חקר לשבוע הספר. מה היתרונות?

  • תמיד כיף לעשות משהו הפגתי בחודש האחרון ללימודים.
  • הפעילויות מאפשרות לתלמידים הזדמנות חווייתית לחקור את מרחב הספרייה, במטרה לעודד חיבור עתידי גם בהמשך.
  • הפעילויות שבקובץ מגוונות, ויכולות לתת מענה לתלמידים ברמות שונות ובעלי סגנונות שונים. עליכם רק רק להתאים להם את מה שנכון עבורם.
  • הפעילויות שבקובץ נותנות מענה למספר אינטליגנציות במקביל. התלמידים מתבקשים לזוז, לחפש, לקרוא, לכתוב, לצייר, לתרגם ובעיקר להנות.
  • הקובץ מאפשר מרחב פעולה. כך שאפשר להעביר מספר פעילויות במהלך יום שיא אחד, או לפצל את הפעילויות השונות למספר ימים או אפילו לשבוע הספר כולו.
  • לא רק לשבוע הספר. הפעילויות שבקובץ רלוונטיות תמיד. בכל עת ובכל אחד מחודשי השנה. זה תלוי רק בכם להכריז על יום שיא בספריה, והקבצים לרשותכם ולרשות בלשי הספרים שמתכוננים לצאת למשימה.
  • הפעילות יכולה להפוך ליום אנגלית מלא!

פוסטים נוספים בנושא ספרים, קריאה וכתיבה בבלוג

מוצרים בנושא ספרים, קריאה וכתיבה בחנות (מוצרים באנגלית)

מוצרים בנושא ספרים, קריאה וכתיבה בחנות (מוצרים בעברית)

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01