ידידה הפיראט- מחזיר את כל הפעלים ל-V1

ידידה הפיראט- מחזיר את כל הפעלים ל-V1. תומך זיכרון קצר וחמוד שהמצאתי, בו תוכלו להשתמש בהוראת עבר פשוט.

פעלים בעבר פשוט

ידידיה הפיראט

שום דבר לא משתווה לתומך זיכרון טוב. הרגע הזה בו התלמיד מצליח להפנים משהו שהרבה מאוד זמן לא הצליח. איזושהי מילה, משפט או אנלוגיה, שמחזירים אותו לנקודה אותה מנסה לזכור, ועוזרים לה להתקבע בצורה טובה יותר בזיכרון.

אז קבלו סיפור- יום אחד, לפני כשנה, במהלך שיעור אחר צהריים בזום עם תלמידת כיתה ו’, התחדשתי.

התלמידה יצאה מנקודת הנחה, שאם כבר למדה כל כך יפה את כל הפעלים החריגים ב-V2, היא צריכה להשתמש בהם כמה שיותר.

אני, לעומת זאת, לא כל כך הסכמתי עם הגישה הזאת.

לא משנה כמה ניסיתי להסביר לתלמידה המתוקה שלי שבמשפטי שלילה ומשפטי שאלה הפעלים צריכים להופיע בצורתם המקורית (כלומר V1), התלמידה לא הצליחה להפנים.

אחרי מספר חזרות על אותו ההסבר, ומספר חזרות על אותה הטעות, היתה לי הארה.

did- נשמע כמו ידידיה. אז דמייני לך פיראט בשם ידידיה. בכל פעם שהוא מניף את החרב, ועושה צ’ופ צ’ופ, כל הפעלים שסביבו חוזרים למה שהיו, כלומר V1.

וכך נולד לו ידידיה הפיראט, שמחזיר את כל הפעלים ל-V1. בהמשך הגיעה גם הגרפיקה שאתם רואים כאן בפוסט. כשהמטרה היא לקבע ויזואלית את הדימוי של ידידיה והפעלים שסביבו.

ידידה הפיראט מחזיר את כל הפעלים ל-V1

אז ממש בקיצור-

משפט שמופיע בו ידידיה הפיראט, כלומר פועל העזר did, הפועל הראשי חייב לחזור לצורתו המקורית.

בהמשך יצרתי לידידיה סדרה של הרחבות, עליהן אספר לכם בהמשך, אז מוזמנים לעקוב.

אז:

ספרו לתלמידים שלכם על ידידיה הפיראט, ומתי הוא נוהג להופיע (במשפטי שלילה ושאלה).

ספרו להם על כוח העל של ידידיה שלנו להחזיר את כל הפעלים ל-V1 (“ידידיה הפיראט מחזיר את כל הפעלים ל-V1”).

כשתלמיד טועה ומשתמש ב-V2 במשפט בו מופיע פועל העזר did, ספרו לו שידידיה בוכה עכשיו בחושך בגללם. הם כבר יבינו לבד את הטעות.

פוסט זה מוגש כשרות לציבור. ביי, הלכתי לרשום פטנט 🙂

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01