אביזרי צילום למסיבות ופעילויות לפורים

אביזרי צילום למסיבות ופעילויות לפורים. כמה רעיונות יצירתיים לשילוב של אביזרי מסיבות בשיעורים לקראת חג פורים.

חג פורים הוא לא רק הזמן לבחור תחפושת, אלא גם הזדמנות להיות מישהו אחר, גם אם לזמן קצר.

עבור ילדים צעירים, היכולת לשחק ולעשות “בכאילו” היא כלי התפתחותי משמעותי. עבור בני נוער, הצורך לבדוק זהויות הוא חלק בלתי נפרד מתהליך של התבגרות וגיבוש הזהות.

ולכן יש משהו נורא מעניין ביכולת להיכנס לנעליים של מישהו אחר.

הרעיון לפעילות עליה אספר לכם בפוסט הזה, עלה אצלי לפני מספר שנים. כש”נתקעתי” עם שתי אריזות של אביזרי צילום שנשארו מאירוע, מבלי לדעת לאן לייעד אותם. הם שכבו כמה חודשים בארון, ונזכרתי בהם ממש במקרה, רגע לפני פורים. כשישבתי לשבור את הראש מה לעשות באותו השבוע עם קבוצה של בני נוער שליוויתי.

אז לקחתי את האביזרים האלה, והגעתי למסגרת בה עבדתי, והופ, קרה שם משהו טוב. הרעיון הראשוני שאיתו הגעתי התפתח למשהו נוסף. והרעיון הנוסף הורחב על ידי תלמידים למשהו אחר. וכך, הפעילות הזאת תפסה מספר זוויות, מטרות ואלתורים שונים. משנה לשנה, מקבוצה לקבוצה. אביזרי המסיבות האלה הפכו אורחי כבוד בפעילויות שונות לקראת פורים.

הפוסט מכיל affiliate links

אביזרי צילום למסיבות

אז אם נשארו לכם אביזרים מאירוע- הרווחתם. ואם לא, יש עוד כחודש עד פורים, אז עוד לא מאוחר להזמין. יש בעלי אקספרס מגוון סטים בסגנון הזה, כך שנשאר רק לבחור מה אוהבים. למשל שני אלה:

קישור לסט לדוגמא

וקישור לסט נוסף לדוגמא

אביזרי צילום למסיבות ופעילויות לפורים

עבור תלמידים שונים עובדות מתודות שונות. לפעמים הם משתפים פעולה עם סגנון עבודה אחד ולא אחר, ולפעמים להפך.

מצאתי שתי צורות עבודה שאהבתי. אחת יותר פאסיבית- הרכבת דמויות. השניה יותר אקטיבית- שמשלבת גם שיח והשתתפות פעילה. להלן כמה רעיונות מתוכם תוכלו לבחור, וכמובן, לפתח למקומות שרלוונטיים אליכם!

אווטר אישי

מניחים מול התלמיד את האביזרים השונים, ומבקשים ממנו להרכיב על השולחן דמות, שמייצגת אותו. הפעילות לא חייבת להיות ריאליסטית, ואפשר בכיף להרכיב אלטר אגו. אפשר להשתמש באביזרים בלבד, ואפשר להוסיף מסביב בטושים או בעט חלקים נוספים, כהשלמה. בנוסף, הייצוג לא חייב להיות אחד לאחד מבחינה פיזית, אז פשוט לתת לדמיון לנדוד.

לדוגמא, היה לי תלמיד שלא הרכיב משקפיים, אך בחר לתת לדמות שלו משקפיים ושפם כי שני אלה הקנו לו מראה מאוד מתוחכם.

שלב א’: לאחר שמסיימים לבנות את הדמות, כותבים משפטים על הדמות החדשה. אלה יכולים להיות משפטים שמתארים את הדמות בצורה פיזית, למשל:

I have a black hat.

או כאלה שמתארים את האישיות שמשתמעת, כדוגמת-

I am very smart.

שלב ב’: במידה ועובדים בקבוצה, אפשר לבקש מהתלמידים להתחלף ביניהם בדמויות, ולכתוב משפטים על דמות של מישהו אחר. גם מצחיק, וגם מתרגל כתיבה בגוף שלישי.

שלב ג’: לא חובה, אבל אם עובדים כמה תלמידים יחד, אפשר גם למנף את הדמויות ולכתוב עליהן סיפור. לתת להן שם, מאפיינים, סיפור רקע, קונפליקטים ועוד.

מה הוא היה אומר?

עוד צורת עבודה נחמדה שהתפתחה תוך כדי תנועה-

אפשר לבחור נושא, שיהיה תמה כללית לפעילות. למשל “גן חיות”.

לאחר מכן להניח על השולחן 5 אביזרים שונים, ולבקש מהתלמידים לכתוב משפטים על הנושא הנבחר, בתור הדמויות שלהן שייכים האביזרים. למשל-

מתחת לכתר אפשר לכתוב:

I’m a queen, I don’t like the zoo. I like my palace.

מתחת למשקפי השמש אפשר לכתוב-

I’m too cool for this zoo.

וכדומה.

הפעילות הזאת יכולה לעבוד בצורה מעניינת בסטינג קבוצתי, כשכל תלמיד יכתוב משפט משלו בעקבות כל אביזר, ואז אפשר לשתף מה כל אחד כתב.

אביזרי מסיבות פעילות פורים

ואפשר גם לאלתר

אם התלמידים שלכם מרגישים בנוח עם הפקה קטנה, אפשר להפיח קצת חיים לתוך האביזרים, ולהשתמש בהם למטרה לה נועדו. כלומר לחבר אליהם מקל ארטיק ולהשתמש בהם כאביזרים של ממש. המשקפים יוצמדו לעיניים ויתפקדו כמשקפיים. השפתיים כשפתיים. הכובע ככובע, למרות שפעם אחת הוא לוהק על ידי תלמיד לתפקיד סיר מרק. אבל טוב, הבנתם את הרעיון.

כמה אפשרויות לפעילות:

1. כל תלמיד יבחר אביזר אחד, ויגיד משפט אחד בהלימה לאביזר. למשל, תלמיד שבוחר במשקפיים יכול להגיד:

I like to read! Where is my book?

2. דיאלוג בין שני תלמידים– כל תלמיד בוחר אביזר אחד שמגדיר את הדמות שלו וינהל דיאלוג עם הצד השני בפריזמה של הדמות. כבר היה לי מקרה של צמד חמד ההתווכח הכובע של מי שווה יותר, גדול יותר ויפה יותר. מיותר לציין ששניהם בחרו בכובעים זהים…

3. למטיבי לכת– אם הקבוצה קומוניקטיבית ומשתפת פעולה, אפשר לאלתר כמה רגעי “של מי השורה הזאת” משעשים. למשל, לבקש מהתלמידים עצמם לזרוק רעיונות לסטינג וקונפליקט, ואז לבקש ממתנדב או מתנדבים שיבחרו אביזרים וימחישו את הסיטואציה.

את כל אלה אפשר, כמובן, לעשות גם עם אביזרים אמיתיים (כובע, משקפיים וכו’).

היתרון של אביזרי הקרטון הוא במחיר הזול. ביכולת לשמור אותם ולנייד אותם ממקום למקום מבלי שיתפסו מקום.

בסוף מצטלמים!

כמובן שסיכום נחמד לפעילות הזאת יהיה לעשות צילומים אישיים ו/או קבוצתיים של התלמידים עם האביזרים השונים.

יש לכם רעיונות נוספים? כתבו לי!

קישורים לשני סטים של אביזרי מסיבות מעלי אקספרס שאני אוהבת:

קישור לסט לדוגמא

וקישור לסט נוסף לדוגמא

פעילויות לפורים

פורים בבלוג- רעיונות, המלצות וקבצים להורדה חופשית

פעילויות לפורים בחנות (באנגלית)

פעילויות לפורים בחנות (בעברית)

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01