פעילות שיח חינמית לפתוח איתה את הבוקר

פעילות שיח חינמית לפתוח איתה את הבוקר. פעילות לזום, לכיתה או ללמידה היברידית. שאלות אישיות קצרות וממוקדות לפתיחת היום ושיחת בוקר טוב. את הפעילות תוכלו להוריד מתוך הפוסט באנגלית וגם בעברית.

פעילות לזום

איך קמתם היום בבוקר בבוקר? הלכתם לבית הספר? זום? פיג’מה? לימדתם? למדתם? מה חשבתם? איך הרגשתם? האם שתיתם משהו חם?

כבר כתבתי בעבר, שאמנם הבלוג שלי עוסק בהוראת אנגלית והוראה חווייתית באופן כללי, אך ההבטים הרגשיים הם ללא ספק חלק מהמשוואה.

אז ככה, מדי פעם, הקדשתי מקום של כבוד גם לפוסטים ופעילויות עם הסתכלות קצת יותר פנימית. אל התלמיד, החוסן וההתמודדות שלו עם המציאות המשתנה.

פוסטים דומים שפורסמו בעבר:

בכל הפוסטים הנ”ל, שותפו פורמטים בחינם גם בעברית וגם באנגלית

  • במהלך מבצע שומר החומות, עלה לבלוג פוסט על חוסן ודרכי התמודדות עם משבר. עם חוברות אישיות (לבנים ולבנות), שאפשר להוריד, לקפל ולייצר שיח עם התלמידים על כל הדברים שעוזרים להם במצבים חריגים. מוזמנים להציץ בפוסט, לקרוא על המודל.
  • בערב יום כיפור, העלתי פוסט על הכרת תודה והכרת הטוב. בפוסט שילבתי פורמטים להורדה חופשית של פתקי תודה, בהם אפשר להשתמש בדרכים שונות בהתאם למאפייני הקבוצה והצרכים.
  • ובחנוכה- פעילות “האור שבי” עם התבוננות פנימית והיכולת להכיר במאפיינים הייחודיים והחיוביות של התלמיד.

פעילות שיח חינמית וקשר אישי

אחרי שתחקרתי קצת את התלמידים שלי, וניסיתי להבין מה מקל עליהם את ההפכפכות של התקופה הזאת, הרוב דיברו על הקשר האישי עם המורים והכיתה.

הדברים שמאפשרים להם להרגיש קצת יותר קרובים- גם מרחוק, ומכאן עלה הרעיון של הפעילות הזאת.

אז לטובת אלה שבזום ואלה שבכיתה, הכנתי פעילות חדשה. פעילות חינמית שאפשר להקרין ברקע, כשעושים שיחת בוקר טוב ומקבלים את פניהם של התלמידים בבוקר או בתחילת השיעור.

את הפעילות אפשר לעשות עם התלמידים בכיתה, בשיתוף מסך בזום או גם וגם. אפשר גם להדפיס (גודל A4) ולהכין כרטיסיות שיח פיזיות.
אפשר להעביר אותה באופן חד פעמי, או אולי כרוטינה שתעזור לפתוח את הבוקר כשתרגישו שיש מקום לכך. מטיבי לכת יכולים לשלב אותה גם ביום שיא. אולי של בית קפה וירטואלי או מסיבת פיג’מות בה שותים משהו חם עם עוגיות וסתם משוחחים.

פעילות בוקר טוב

הזדמנות לשיח

מוזמנים להוריד מתוך הפוסט פעילות ספתח לבוקר, עם שאלות פשוטות וממוקדות בכאן ועכשיו. מה שלומכם? האם אתם בטוב הבוקר? בואו נדבר קצת.

את הפעילות שמולכם אפשר להדפיס או להציג בכיתה. להקרין פרונטאלית או דרך הזום.

  1. אפשר לעבור על כמה מהשאלות מדי בוקר, רק בשביל לבדוק את הדופק ולראות כיצד התלמידים מגיעים.
  2. אולי לבחור בכל בוקר שאלה אחרת ולהתמקד בה.
  3. ואפילו- לעשות יום שיא שלם עם קפה ועוגיות, בו יושבים ומדברים קצת, במיוחד בימים הגשומים.

את הפעילות באנגלית תוכלו להוריד מכאן:

להורדת הקובץ

את הפעילות בעברית תוכלו להוריד מכאן:

להורדת הקובץ

והנה עוד משהו נחמד שלמדתי ממורה ביוטיוב. בימים גשומים בכיתה או בחדר למידה, אפשר להוסיף הקרנה של אח בוערת ברקע ללמידה עצמית, לשיח או ליום שיא חורפי שבוחרים לעשות. על פניו, יכול לתרום לתחושה יותר חמימה ואינטימית. כמובן שכל קבוצה יכולה להגיב אחרת ואולי עבור חלק מהתלמידים זה יעשה אפקט הפוך, אבל לדעתי שווה ניסיון. כי אם זה יעבוד עבורכם, זה יכול להיות נחמד ולהוסיף. אם לא יעבוד, קל לכבות.

טרם ניסיתי בעצמי, אבל מאוד אהבתי את הרעיון אז משתפת באהבה.

יום המשפחה family day

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01