משלוח חינם מאמזון- משחקים מומלצים (פוסט 2)

בפוסט הקודם שלי בנושא, כבר דיברתי על כך שאמזון החזירו (לבינתיים) משלוח חינם לישראל ברכישה מעל 65$ מתוך הפריטים המשתתפים. קפצתי על ההזדמנות, והזמנתי שתי הזמנות מתוך המשחקים שכבר המתינו לי בסל. שני המשלוחים הגיעו די מהר. את הראשון כבר חקרתי. את השני, נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין חוקרת.

מנצלת את הבמה בשביל לתאר את רשמיי הגולמיים לגבי שני משחקים שהגיעו במשלוח הראשון, ולספר בקצרה על מה שהגיע במשלוח השני. דיווחים מעמיקים יותר על כל המשחקים יגיעו בהמשך.

Guess in 10 – Animal World

את המשחק Guess in 10 הזמנתי בעקבות המלצות רבות בהן נתקלתי על סדרת המשחקים הזאת. לפי הוראות היצרן, המשחק מתאים מגיל 5 ומעלה, אבל להערכתי עבור תלמידי ESL יכול לעבוד בערך מכיתה ד’-ה’.

חשוב לקחת בחשבון, שישנו פער בין הרמה של הכרטיסיות השונות. הכרטיסיות הפשוטות יותר יכולות להתאים לתלמידי יסודי, והמורכבות יותר עדיפות לשימוש עם תלמידי חטיבה ותיכון. סוד הקסם- סינון מוקדם של הכרטיסיות בהתאם לתלמידים שמולנו, והקנייה מראש של אוצר מילים רלוונטי שהתלמיד יפגוש תוך כדי המשחק.

משחק ניחושים בעלי חיים

מטרת המשחק:

לנחש את בעל החיים שעל הכרטיסייה של המתחרה, בפחות מ-10 שאלות.

במשחק 52 כרטיסיות של בעלי חיים שונים. על כל כרטיסייה מופיעה תמונה של בעל החיים, ו-3 Buzz-words ששתים מתוכן מגלים למתחרה השני כבר בתחילת המשחק. ככה, לספתח.

בנוסף, על כל כרטיסייה מופיעים 3 רמזים, שחלקם סופר קלים ומסגירים, כך שעדיף לא להגיע אליהם, אבל אפשר לבקש להשתמש בהם במהלך המשחק.

בתחתית של כל כרטיסייה מופיעה שאלת בונוס נוספת, שלא קשורה לתהליך הניחושים. יותר מתוך עקרון “אם כבר, אז כבר”, שמאפשר סקוויז אחד נוסף של לימון מהכרטיסיות האלה. למשל, בכרטיסיית האריה שואלים מי אני- חרק קטן ואדום שמתחיל גם הוא באות L, כשהתשובה היא ladybug.

פלוסים:

  • המשחק מעוצב מהמם, מאוד מגייס. הגיע בקופסא עם נוכחות רבה, שלגמרי גדולה מדי בשביל המימדים של הכרטיסיות.
  • הכרטיסיות די גדולות וגם קשיחות, שזה פלוס לא קטן.
  • היצע החיות מאוד מגוון (חיות משק, חיות בר, עופות, עולם המים, חיות קוטב).
  • על כל כרטיסייה מופיעות 4 עובדות על בעל החיים: היכן מתגורר, ממה ניזון, כמה רגליים יש לו, והאם אפשר לביית אותו. זה מרכיב נחמד, כי הוא מאפשר למידה על בעלי החיים השונים תוך כדי תנועה. הוא גם עוזר לענות על השאלות של המתחרה, למקרה שלא יודעים או לא בטוחים.
  • המשחק מגיע עם רשימת שאלות פוטנציאליות שאפשר לשאול במהלך המשחק, מה שעוזר לתלמידים להתניע.

נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא ניסיתי את המשחק עם תלמידים, אבל שיחקנו כמה מבוגרים וממש נהנו.

מינוסים:

  • כאמור, קיימים פערים ברמת הכרטיסיות (אולי זה פלוס, כי הן יכולות להתאים לגילאים שונים). כמו כן, המשחק עושה שימוש באוצר מילים כמו carnivore, herbivore, וכדומה, לכן, כאמור, רצוי לעבור על הכרטיסיות טרם השימוש, למיין, וגם להסביר לתלמידים את פירושי המילים הקשות טרם המשחק.
  • לא באמת צריך את הערכה הספציפית הזאת בשביל לשחק משחק ניחושים של בעלי חיים. שיחקתי בעבר עם תלמידים רבים משחק דומה, רק על בסיס קלפי תמונה של בעלי החיים, ורשימת שאלות הכוון שהכנתי להם. אבל זה נחמד שהערכה מכניסה את המשחק לסטינג משלה, כך שאני ממש מרוצה שקניתי.

Story Retell

כפי שכתבתי בפוסט הקודם, בנוגע לרכישת קלפי Story Retell התלבטתי הכי הרבה. גם בגלל המחיר וגם כי תהיתי האם קטעי הקריאה יתאימו לתלמידים שלי.

(לפעמים נתקלת בפער בין קטעי קריאה שנכתבו לילדים צעירים דוברי אנגלית והתאמתם לתלמידי ESL).

ואז המשחק הגיע, ואני מאוהבת.

מדובר בערכה של 60 כרטיסיות צבעוניות, שמצדן האחד תמונות של סיטואציות, ומצדן השני קטעי קריאה קצרים, בשתי רמות קושי שונות. על פי הוראות היצרן, מטרת המשחק היא לקרוא את קטעי הקריאה, ואז לשחזר בעל פה את מה שקראו. מבחינתי, זו רק אפשרות אחת לעבודה, וקיימות רבות נוספות.

כרטיסיות סיפור

פלוסים:

  • האיורים מהממים, מגוונים ומזמינים מאוד לעבודה. אפשר לעשות איתם המון המון דברים, עם או בלי קשר לקטעי הקריאה שבצדם השני.
  • איכות ההדפסה של הכרטיסיות ממש מצוינת. הן מצופות לקה וקשיחות. אני בדרך כלל לא אוהבת ציפויים מבריקים (אני לגמרי אדם של מט), אבל דווקא בערכה הזאת זה מאוד עובד ומוסיף לחוויה. נראה כמו סט מאוד מבטיח, וגם כיף שמגיע בקופסת פח יפה.
  • חלק מקטעי הקריאה מצויינים ובהחלט יכולים להתאים למגוון של תלמידים, גם לרמת יסודי וגם לרמת חטיבה.

מינוסים:

  • קיימים בערכה גם קטעי קריאה שיכולים להיות קצת מורכבים לתלמידים צעירים, למשל שימוש בזמני perfect בטקסטים פשוטים שמיועדים, כביכול, לגילאי יסודי. אבל זה פער שידעתי עליו טרם הרכישה, ואפשר גם למצוא לו פתרון.

נכון לכתבת שורות אלה, כבר הספקתי להשתמש במספר כרטיסיות מהערכה בשיעורי זום. למשל, בכרטיסיית הקינוחים (שבמרכז התמונה) כתבנו משפטי שלילה ב-Present Simple  על הדברים שהילד לא רוצה / לא אוהב (הוא אכן לא נראה מרוצה במיוחד). ואז הוספנו שאלות בנוגע למאכלים נוספים, ותהינו האם אוהב אותם או לא.

עם או בלי קשר לקטעי הקריאה, התמונות המהממות לגמרי מצדיקות את רכישת הסט הזה.

משלוח חינם מאמזון- המשחקים שהגיעו במשלוח השני

My First Search & Find: Moo, Quack, Roar and More-Search for Animals in a Variety of Habitats

אם אתם עובדים עם ילדים מאוד צעירים (החל מגיל 3-5), או הורים לילדים כאלה, סדרת הספרים הזאת היא אחת הרכישות הטובות. בכל עמוד סצינה אחרת, בהתאם לנושא הספר, ורשימת פריטים שצריך לאתר בתמונה. כמובן תוך שיח וחזרה על אוצר המילים הרלוונטי.

רכשתי בעבר ספר אחר מהסדרה הזאת, My First Search & Find Animal Friends, ואני מאוהבת בו עמוקות. הדפים קשיחים מאוד ומתאימים לתלמידים מאוד מאוד צעירים, הצבעים מדהימים, האיורים מושלמים, בקיצור- שווה כל שקל.

הפעם הזמנתי ספר נוסף בסדרה, My First Search & Find: Moo, Quack, Roar and More, גם הוא עוסק בבעלי חיים, בדגש על סביבות מחייה שונות. גם הוא כבר הגיע, וגם הוא מהמם.

יש בסדרה ספרים נוספים כמו עולם המים, דינוזאורים, מסביב לעולם ואפילו סיפורי תנ”ך. ממליצה מאוד לבדוק את כל האפשרויות, במיוחד אלה שמאפשרות משלוח חינם.

Roll A Word

יש לי מיליון קוביות עם אותיות. כאלה שקניתי, כאלה שהדפסתי, כאלה שהדבקתי להן מדבקות. ובכל זאת, היה משהו בסט של Roll A Word שממש קרץ לי. אז במהלך ההתלבטות הרגילה האם להזמין או לא להזמין, הזכרתי לעצמי ש… הן יפות, ויש משלוח חינם, והדולר נמוך עכשיו, ויש עליהן לא רק אותיות אלא גם מגוון צרופים, ובסוף הזמנתי. הן הגיעו, והן באמת מאוד יפות ומזמינות. מאמינה שאוכל למנף את הקוביות למגוון שימושים ופעילויות. אשתף רשמים ורעיונות בהמשך.

Learning Resources Letter Construction

אני כל הזמן מחפשת פעילויות שיתנו מענה למגוון של תלמידים, שלומדים במגוון אפיקים. לתלמידים שלומדים הכי טוב באפיק האודיטורי יש לי מיליון ואחד מענים. כנ”ל לתלמידים הויזואליים. אלה שלומדים דרך האפיק הסנסורי מאתגרים אותי קצת יותר, ואני מרגישה שאני כל הזמן נמצאת בחיפושים אחר פעילויות שיאתגרו אותם ויעזרו להם ללמוד דרך הידיים.

הפעילות הזאת מיועדת להרכבת אותיות מתוך מגוון חלקים בצבעים ובצורות שונות. בנוסף לזה, הערכה כוללת כרטיסיות של כל האותיות, הגדולות והקטנות. כל כרטיסייה מפרטת אילו חלקים יש לקחת על מנת להרכיב כל אחת מהאותיות.

כבר יצא לי לשחק מעט עם הערכה, והכל נראה מאוד איכותי ויפה. האתגר הבא שלי- לנסות להרכיב באמצעות הפעילות הזאת גם את כל האותיות בעברית.

Raccoon Rumpus

זוכרים את המשחק עם הדביבון שהזכרתי בפוסט הקודם? אז בסוף הזמנתי גם אותו, וגם הוא כבר הגיע. והוא נורא חמוד. רשמים בהמשך.

משלוח חינם מאמזון- עוד כמה משחקים שסקרנו אותי מאוד ומסומנים לרכישה בהמשך

Learning Resources Slam Ships Sight Words Game

באוקטובר מציינים את שבוע החלל, אז הנה לכם. עוד משחק Sight Words חמוד ומפעיל. הפעם- חלליות. היתי קונה, אבל כבר יש לי מיליון וריאציות אחרות, אז כרגע נשאר בסל. אולי יעניין אתכם.

Snap-n-Learn Alphabet Alligators

משחק התאמה בין אות גדולה לקטנה- תנינים. יכול להתאים לתלמידים מתקשים, בין היתר בגלל ה-color coding של צבעי התנינים. אגב, לאותו היצרן יש גרסאות נוספות למשחק דומה, עם כלבים, למות (Lamas), גלידות ומה לא. שווה להריץ חיפוש.

Balance Counting Math Games

המשחק הזה הוא יותר משחק חשבון ממשחק אנגלית. אבל הוא נראה ממש יפה ומוחשי, וגם יכול להתאים להוראת מספרים באנגלית. לכן אזכיר אותו כאן, כי ממש אהבתי את הקונספט. בכל זאת, משלוח חינם מאמזון.

המשחק הוא בעצם סוג של משקל, שמלמד מספרים וכמויות, וכל אלה צריכים להתאזן על המשחק בצורה נכונה (ספרה מול כמות). המשחק יכול להוות הזדמנות לספור עד 10, להכיר מושגים כמו big, small, bigger, smaller, more, less, לתרגל צבעים וסתם להנות.

ראיתי באמזון כמה וריאציות למשחק הזה, עם גרסאות שונות לבעלי החיים שבמרכז, אבל הכי אהבתי את הצפרדע. גם כאן, שווה לעשות חיפוש ולראות אילו אפשרויות נוספות קיימות.

*הפוסט מכיל Affiliate Links

לי שלייכמן

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01