איך מאחסנים חומרי למידה? כלי אחסון מומלצים ונוחים

איך מאחסנים חומרי למידה? בואו נניח שכבר קראתם את הפוסטים הקודמים שלי על הכלים שעוזרים לי להכין משחקים, כמו מכשיר למינציה, פאנצ’ר וטרימר. ונצא מנקודת הנחה שלא פספסתם גם את הפוסט השני בסדרה, על עזרים קטנים כמו מגנטים וחותמות, שעוזרים לשדרג את הלמידה עוד קצת. אבל איך מאחסנים את כל זה?

כבר הרבה מאוד זמן שאני מתכננת לעשות פוסט מסודר על כל הדרכים שאימצתי לעצמי בשביל לארגן ולאחסן חומרי למידה. דרכים שיהיו גם אסתטיות, גם יחסכו מקום, והכי חשוב- שיעזרו למצוא מהר וביעילות את כל מה שצריך. בעבר כבר כתבתי פוסט על סדר וארגון במרחב הדיגיטלי. הפעם, טעימה קטנה מהדרכים שמצאתי בשביל לארגן את החומרים שלי במרחב הפיזי.

הפוסט מכיל affiliate links

1. ארגונית לאחסון תמונות- 2 גדלים

אני מתחילה דווקא מהקופסאות האלה, כי הן תמיד תופסות את הפוקוס.

קופסאות אחסון

הקופסאות הצבעוניות המהממות האלה, שנועדו במקור לאחסון תמונות, הפכו לאחרונה לטרנד לא קטן בעולם ההוראה בארה”ב. יש אותן פשוט לכולן, אבל זה לא בהכרח דבר רע.

הן גם יפות (מאוד) גם פוטוגניות (מאוד) וגם באמת באמת נוחות לאחסון של פעילויות או סדרות שלמות של פעלויות יחד.

לפני שהצלחתי למצוא אותן בארץ הזמנתי אותן מאמזון, ואחרי המשך חיפושים קדחתני מצאתי אותן גם ברשת דן דיל בארץ.

בגדים באנגלית

הקופסאות הצבעוניות הן קטנות יותר– מצליחות להכיל כרטיסיות בגודל של כרבע דף A4. השקופות גדולות יותר ויכולות להכיל כמות נאה של מקלות ארטיק, או כרטיסיות שקצת יותר קטנות מחצי דף. השקופות יכולות להכיל גם שתי ערמות של כרטיסיות קטנות יותר (פלאש קארדס בגודל סטנדרטי) כך שהכל עניין של משחק, ניסוי וטעייה.

2. קופסאות אחסון מלבניות ארוכות

קופסאות אחסון

את הקופסאות האלה קניתי בארץ ברשת הסטוק. אין הרבה מה להגיד עליהן חוץ מזה שהן סופר נוחות, נערמות אחת על השניה, ומצליחות להכיל סוגים שונים של פעילויות- ספרים, דפי A4, שקיות אורגנזה וכו’. אני ייעדתי כל קופסא לנושא נפרד. בקופסא אחת שמרתי תכנים בנושא אותיות וצלילים, בקופסא אחרת פעילויות בעלי חיים וכדומה.

המיכלים שקופים ומאפשרים גישה נוחה, בהתאם לנושא שאותו רוצים לתרגל.

אפשר גם להדפיס תוויות יפות ולהדביק על הדופן בשביל גישה נוחה ומהירה. אני מודה שעוד לא הגעתי לזה, אבל בקרוב.

כוורת למשחקים

3. קלמרי A4

את הקלמרים האלה מצאתי אחרי תקופה ארוכה שניסיתי לשמור A4 בקלסרים, אבל לא תמיד היה לי נוח לאחסן יחד איתם אלמנטים נוספים.

הקלמרים מצויינים לאחסון של פעילויות שמכילות עמודי A4 וגם חלקים שנגזרו ונויילנו. יש בעלי אקספרס כמה סוגים, שההבדלים ביניהם לא מהותיים, אבל מורגשים (בעיקר מבחינת עובי ושקיפות). הסט שמצאתי הכי איכותי זה הסט הזה.

מאוד אוהבת לאחסן את הכל במיכל פלסטיק גדול (נקנה מחנות סטוק בארץ), ואז אפשר פשוט לדפדף ולמצוא את מה שמחפשים. מאוד נוח ומומלץ.

לינק לקלמרי A4 בעלי אקספרס

4. איך מאחסנים את חומרי הלמידה? קלמרי פיויסי שקופים A5

אחד הפתרונות הכי מעולים שמצאתי לאחסון של כרטיסיות משחקים אלה הקלמרים האלה מדן דיל, שמגיעים בחבילות של 12. הם מאוד מאוד זולים, שקופים ונוחים, כך שאפשר להקדיש קלמר לכל סט כרטיסיות ולשמור את הכל בנפרד. אני מאחסנת אותם בתוך כוננית פלסטיק של 4 קומות שקניתי בחנות שכונתית של דברים לבית. גם כאן- פשוט לסדר בזה אחר זה ולדפדף.

לינק לקלמרי PVC מרשת דן דיל (12 יחידות בחבילה)

לינק לקלמרי PVC מעלי אקספרס (20 יחידות בחבילה)

וככה החומרים נראים כשהם מסודרים:

ארגון וסידור חומרי למידה

5. קלמרים חצי שקופים

הקלמרים האלה אטומים מצד אחד, אבל שקופים מצד שני, ולהם מספר יתרונות. ראשית, אפשר לאחסן בהם יחד גם כרטיסיות וגם עזרי הוראה נוספים. למשל, כרטיסיות משימה לצד אותיות מגנטיות, אטבים, אסימונים, קוביות וכדומה. יתרון נוסף- הם עמידים מאוד, ויחזיקו מעמד גם אם זורקים אותם לתיק ועושים טיול בשטח. בנוסף לכך, הטבעות מאפשרות לתייק את הקלמרים האלה לתוך קלסר. כך שאם אתם רוצים לתייג בקלסר דפי עבודה או פעילויות, ולצידם גם כרטיסיות ועזרי הוראה- זה יכול להיות פתרון נהדר.

החסרון היחיד הוא בכך שהם קצת יותר יקרים מהקלמרים השקופים, אבל כמה סטים של קלמרים כאלה לגמרי שווים את ההשקעה.

לינק לקלמרים בעלי אקספרס

6. שקיות אורגנזה

לפני שגיליתי את הקלמרים השקופים, השתמשתי בעיקר בשקיות אורגנזה. השקיות מגיעות במגוון של גדלים וצבעים. מעולות לאחסון של כרטיסיות קטנות או בינוניות, אסימונים, חיילי משחק, קוביות ועוד.

שקיות אורגנזה

לינק לשקיות אורגנזה מעלי אקספרס

7. איך מאחסנים את חומרי הלמידה? קופסאות לאחסון אותיות מגנטיות

הנה טיפ נחמד שלמדתי מהמורות ביוטיוב. לסדר את האותיות המגנטיות בקופסת תרופות ולסמן כל תא במדבקה תואמת. נוח, יפה, נגיש והתלמידים מתלהבים.

היתרון הגדול של שיטת האחסון הזאת, הוא בגישה המהירה והנוחה לכל אות, מבלי לחפש אותן בתפזורת על השולחן. בנוסף, זה גם מהווה חזרה סמויה על רצף האותיות, כך שהתלמיד לומד, פחות או יותר, באיזה אזור של הקופסא לחפש כל אות.

8. צנצנות קטנות ושקופות

כלי אחרון אליו אני רוצה להתייחס הוא צנצנות קטנות. צנצנות פלסטיק או זכוכית, בהן אני מאחסנת דברים קטנים כמו מגנטים (אלא שלא השתלבו בקופסת התרופות), אסימונים, פומפונים ועוד. בנוסף, הם מעולים לאחסון של מילים למשחק בינגו. חותכים את המילים, מקפלים אותן ושומרים בתוך הצנצנת. שמרו את הצנצנת של ממרחי סנדוויצים, היא עלולה לסייע.

בגדים באנגלית

הפוסט מכיל affiliate links*

פוסטים נוספים בסדרה:

איך לארגן את חומרי הלמידה במרחב הדיגיטלי

איך להכין חומרי למידה מקבצים? 7 מכשירים שיעזרו לכם

איך לשדרג את חומרי הלמידה? מוצרים משלימים מומלצים

קופסאות ותיקיות- עושים סדר בחומרי ההוראה

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01