8 משימות יצירתיות שיעודדו את התלמידים לדבר באנגלית

רגע לפני סוף השנה, קבלו 8 רעיונות למשימות יצירתיות שיעודדו את התלמידים שלכם לדבר באנגלית.

אני מאוד מאמינה בלייצר הזדמנויות מעניינות, יצירתיות ומצחיקות שיעודדו את התלמידים לדבר באנגלית. התלמידים אוהבים לצייר? לכתוב? לגזור? לצבוע? לדבר למצלמה? יופי, נצלו את זה לעבודה. בפוסט הבא ריכזתי 8 רעיונות למשימות דיבור אותן אני אוהבת לתת לתלמידים שלי, בהתאם לכישוריהם ותחומי העניין שלהם. להלן כמה תובנות ותוצרים מעניינים במיוחד.

1. שאלות לדמות

בקשו מהתלמידים לבחור דמות אחת אליה הם מתחברים, ולכתוב לה רשימת שאלות. לאחר מכן תוכלו להפנות את השאלות אליהם חזרה, ולפתח סביב זה דיאלוג משעשע. עשיתי את התרגיל הזה עשרות פעמים בוריאציות שונות. גם כתבתי עליו בהרחבה בפוסט שלי על 12 רעיונות לעבודה עם קלפי סיפור, וזה תמיד יצא מאוד מצחיק ומגייס. בין היתר, שוחחנו ארוכות עם ביילי אייליש, מסי, יוטיוברים וגיבורי טיק טוק, וגם עם גל גדות, שסיפרה שהתלבושת בסרט לא היתה נוחה לה בכלל.

במסגרת המשימה, תוכלו גם לבחור אובייקט כלשהו שרלוונטי לחייהם של התלמידים, ולהפנות את השאלות אליו. ממש לא מזמן, תלמידת כיתה ח’ כתבה רשימת שאלות לווירוס הקורונה, והם ניהלו דיאלוג ארוך בנושא. בתקופת האזעקות, כך יצא, שתלמידה אחרת שלי בחרה לראיין פצמ”ר.

ראיון עם הקורונה

2. החדר שלי

בקשו מהתלמידים לצייר או לעצב ויזואלית את החדר שלהם, ואז לספר עליו בעל פה. מה יש להם בחר? היכן כל דבר נמצא? צבעי רהיטים? חפצים אהובים או כאלה שהיו רוצים להחליף. מי חולק איתם את החדר? מי היו רוצים להזמין לגור יחד איתם?

בתמונה- פעילות מוצלחת במיוחד שהכינה תלמידת כיתה ה’ על בסיס פעילות Me and My Family, ממנה גזרה והדביקה בהתאם למאפייני חדרה. לאחר מכן סיפרה לי לפי תבנית I have על פריטים ורהיטים שבחדרה.

החפצים שבחדר

3. בואו נדבר על קומיקס

בקשו מהתלמיד לצייר קומיקס על נושא כלשהו שרלוונטי לחייו, ואז לספר על ההתרחשויות שבקומיקס והחוויות שחווה. היתה לי תלמידה שקיבלה ממני מדי שבוע פורמט אחר של קומיקס, בו תיארה את ההרפתקאות שלה ושל הכלב שלה בסיטואציות שונות, כמו מדבר, פארק מים, בית קולנוע ועוד (היא זאת שבחרה את הסטינג לקראת כל שבוע). לאחר מכן שלחה לי את הקומיקס וסיפרה לי על הדברים אותם ציירה וכתבה, ועל כל הדברים הכיפיים אותם חוו יחד. הסקופ האמיתי הוא שבמציאות אין לה כלב, כך שזו היתה יותר חוויה מקסימה של פיתוח דמיון ו- wishful thinking.

תוכלו להוריד מכאן את תבניות הקומיקס שהכנתי עבור התלמידה, ולהשתמש בכיף עם ילדיכם או תלמידיכם, עם או ללא חיות מחמד.

קומיקס

4. שידור ישיר מהשטח

שידור ישיר מהשטח- אחת המשימות שאני הכי אוהבת היא משימת השידור הישיר. התלמיד לוקח טוש, או מסרק, או חפץ כלשהו בצורת מיקרופון ומדווח מהשטח על סמך תמונה שמוצגת על המסך. לרוב אני משתמשת בתרגיל הזה על מנת לתרגל דקדוק, למשל לדווח ב-Present Progressive על התרחשויות שונות במסיבה, באירוע או בסיטואציה כלשהי בה יש ריבוי דמויות שעושות פעולות שונות.

The children are singing

.The boy is taking pictures

5. מי גר בחדר?

תרגיל נוסף שאני מאוד אוהבת הוא לקחת תמונה של סטינג מסויים, למשל חדר. ראשית, אפשר לתאר את הסטינג ולספר מה נמצא איפה, אבל הוריאציה המעניינת יותר היא לספר על הילד או הילדה שגרים באותו החדר, על סמך החפצים שנמצאים שם. החפצים שבחדר יכולים לרמז על תחביבים, והנעליים שזרוקות ברשלנות ליד המיטה יכולות, אולי, ללמד על תכונות אופי, הרגלים או מאפיינים אחרים של האדם.

מי גר בחדר?

6. דיאלוג משוגע

זוכרים את “של מי השורה הזאת בכלל?”, הקהל זרק דמות, קונפליקט וסטינג, והקומיקאים אלתרו. משימה נוספת שאני אוהבת לעשות עם התלמידים היא לבחור יחד (או לבחור מראש ורק לבקש מהתלמיד לאשר שזה מתאים לו) מקום התרחשות, זמן, דמויות וקונפליקט, ולהתחיל לנהל דיאלוג בתור הדמויות הנבחרות בתוך הסטינג שהגדרנו.

בדיאלוג אחד הינו שתי זברות צמאות שנפגשו בגן החיות. דיברנו על המשפחה שלנו, על החיים בגן החיות, ועל זה שממש חם היום וצריך למצוא מאיפה להשיג קצת מים. פעם אחרת התלמידה היתה אסטרונאוטית שהגיעה לכוכב לכת שומם, ואני כיכבתי בתור החייזר שעשה לה קבלת פנים חמימה על כוכב הלכת שלו.

7. ציירו סיפור

תלמידים שונים מוכשרים בדברים שונים, ואני אוהבת לשלב את השונות הזאת בשיעורים. יש לי תלמידת כיתה ו’ מתוקה שמאוד אוהבת לצייר בזום, והיא גם מאוד טובה בזה. אחרי שקראנו יחד טקסט על רובוטים אינטליגנטיים שמבצעים את העבודה במקום בני האדם, ביקשתי ממנה לצייר רובוט משלה, ולספר מה מיוחד בו ואיך הוא עוזר לה. כמובן שבהמשך הסיפור לא התאפקתי וביקשתי ממנה להוסיף גם אנטגוניסט, אז קיבלתי סיפור מורחב על שני רובוטים, אחד בשם Bob שעושה בשבילה את כל המשימות, ואחד בשם Beb שמרחיב את כל מה שבוב כבר הספיק לעשות. בסוף, לדבריה, אף אחד לא מנצח, ושניהם ממשיכים בהתנהלות הזאת בלופ אינסופי. די מבריק לתלמידת כיתה ו’, היתי אומרת.

סיפור על רובוט
Bob & Beb

8. אילו חיית המחמד היתה בן אדם…

אני מתכננת לעשות פוסט מורחב בהמשך על רעיונות לדרכים יצירתיות בהן אפשר לערב את חיות המחמד של התלמידים בתוכן השיעורים, אבל בינתיים אתן טעימה ממש ראשונית והאמת די גאונית.
לתלמיד יש כלב? חתול? אוגר? ארנב שמכרסם לו כל הזמן את הדלת של החדר? יופי. בקשו מהתלמיד לספר על חיית המחמד שלו כאילו היתה בן אדם. איך הוא נראה? במה הוא עוסק? מה התכונות המרכזיות שלו? וכדומה. הנה טעימה קטנה ממה שתלמידת כיתה ו’ שלי כתבה ואז סיפרה על החתול שלה. נראה לי שלא קשה להבין מהכתוב באיזה טיפוס מדובר.

Larry is a wonderful human.

He likes to: rob stores, threaten people and do crimes, but the thing he likes the most is trying to kill ME.

לתלמידה שלום. החתול קיבל קמפיין וחשבון אינסטגרם משלו.

ובאילו משימות יצירתיות שיעודדו את התלמידים לדבר אנגלית אתם משתמשים? מוזמנים לכתוב בתגובות

לי שלייכמן, M.A

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

Tapple- משחק אוצר מילים שאתם ממש חייבים להכיר

לא על הארטיק לבדו- רעיונות ללמידה יצירתית עם מקלות ארטיק

12 רעיונות לעבודה עם קלפי סיפור

אלבומי מדבקות של מליסה ודאג- לברוא עולמות קסומים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01