בפוסט הנוכחי בחרתי להתמקד בארבעה בעלי תפקידים שעוזרים לנו בימים כמו אלה- שוטרים, חיילים, רופאים ומכבי אש. כמובן שיש רבים נוספים וחשובים לא פחות שלא נכנסו לפעילות. במידה ויהיה ביקוש, אצור פעילות מורחבת יותר שתכלול בעלי תפקידים נוספים וסוגי פעילות נוספים למעט החוברת (תכתבו לי בתגובות).
כשפרסמתי לפני שבוע את הפוסט הקודם שלי על חוסן ועל גש”ר מאח”ד, ממש קיוויתי שעד הפוסט הבא העניינים יירגעו קצת, ואחזור לכתוב על מה שרציתי ותכננתי.
אבל כפי שהשנה האחרונה לימדה אותנו- תכנונים לחוד ומציאות לחוד. השבוע החולף עבר מאוד מאוד מהר, אבל שיבושי השגרה עוד כאן. האזעקות עדיין נשמעות מדי פעם, החדשות עדיין דולקות ברקע רוב היום, וכל שיעור זום מתחיל בכמה מילות תכנון והכנה לגבי מה עושים אם פתאום באחד הקצוות מתחילה אזעקה (היום ב-15:00 האזעקה תפסה אותי בדיוק בתחילת השיעור, ונאלצתי לנתק ולהתחבר שוב עשר דקות מאוחר יותר).
כשניסיתי להחליט על מה לכתוב היום, היה לי ברור שאני רוצה להתייחס למצב, אבל גם לא להתייחס למצב. לדבר על הטוב ולא על הרע. על מה אפשר לקחת מהסיטואציה, ולאו דווקא על הדברים השליליים הכל כך רבים שהתקופה הזאת מזמנת.
בעלי תפקידים שעוזרים לנו- חוברת אישית
בפוסט הקודם דיברתי קצת על חוסן ועל סגנונות שונים של אנשים שונים להתמודד עם משבר. הפעם החלטתי להתמקד בארבעה בעלי תפקידים (community helpers) שעוזרים לנו בתקופה הנוכחית כמו תמיד ואולי יותר מתמיד. כמובן שקיימים בעלי תפקידים רבים נוספים שמסייעים לנו בימים אלה, אבל בחרתי להתמקד בארבעת הבאים:
Ron the policeman
Shay the firefighter
Dina the doctor
Dan the soldier
החוברת מתאימה לתלמידי כיתות ד’-ה’, והיא מתרגלת הבנת נקרא בסיסית ושמות תואר המתארים את הדמויות הנ”ל. תוכלו להוריד את החוברת מכאן:
ראשית, הדפיסו וצבעו את הדמויות. לאחר מכן, גזרו לפי הקווים והדקו לפי הקווקווים המסומנים. לבסוף, התמקדו בקטעי הקריאה השונים, אחד בכל פעם. בסוף החוברת התלמיד יכול לכתוב מה רוצה להיות כשיהיה גדול, יכול לציין את אחד התפקידים שבחוברת או לבחור כל מקצוע אחר לבחירתו.
רעיונות נוספים לפעילויות שאפשר לעשות סביב החוברת:
- לבחור דמות אחת ולכתוב לה מכתב או לשאול אותה שאלות
- לבחור בעל תפקיד אחד ולספר על מקרה כלשהו מהחיים בו אותו בעל תפקיד עזר לכם.
- להכין רשימה של שמות תואר נוספים המתארים את אותו בעל המקצוע.
- להוסיף שמות של בעלי תפקידים אחרים, שהתלמידים מרגישים שמסייעים לנו בתקופה הזאת, למעט הדמויות שבחוברת.
ומה דעתכם? אילו דמויות נוספות צריכות להיכנס לחוברת?
לי שלייכמן, M.A
לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:
Tapple- משחק אוצר מילים שאתם ממש חייבים להכיר
לא על הארטיק לבדו- רעיונות ללמידה יצירתית עם מקלות ארטיק