אלבומי מדבקות של מליסה ודאג- לברוא עולמות קסומים

אלבומי מדבקות של מליסה ודאג- הזדמנות נוספת לתת לתלמידים להביע את עצמם, לעצב, לתכנן, ליהנות וגם ללמוד על הדרך.

אלבומי מדבקות של מליסה ודאג
מתוך הבאנדל Melissa & Doug Reusable Sticker Pad Bundle – Jungle, Farm & Under the Sea

אז יש לי מין עניין כזה, שאני לא קונה משחקים ועזרי הוראה אם הם לא יפים בעיניי. לא משנה כמה מצויינים הם יהיו, לא משנה כמה יעילים הם יכולים להיות עבורי ועבור תלמידיי- אם הם לא יפים ומזמינים, אני לא אקנה אותם, לא אשתמש בהם ולא אקח אותם גם אם הם בחינם.

אני צריכה לאהוב את הפונטים, את הצבעים, את האיורים, את העימוד, את (היעדר) העומס הגרפי. לפעמים אני קונה פעילות גם בלי שהבנתי עד הסוף איך לעבוד איתה, ורק אחרי שאקנה אנסה לפענח או להמציא להן חוקים משלי.

פעילויות יפות ומזמינות מעוררות התלהבות ומעודדות למידה. התלהבות היא עניין מדבק, וכשהיא נמצאת בחדר היא כל הזמן עוברת מהתלמיד למורה ומהמורה לתלמיד.

אלבומי המדבקות של מליסה ודאג הם דוגמא לכלי כזה. הם יפים, מזמינים, מגוונים ומניעים לפעולה. הם מעוררים התלהבות, מעודדים מוטיבציה ומשאירים הרבה מאוד מקום ליצירתיות ולדמיון.

אלבומי מדבקות של מליסה ודאג (Melissa & Doug)

יצא לי להשתמש באלבומי המדבקות של מליסה ודאג לא מעט עם תלמידיי בעבר, אבל בשל אילוצי התקופה- לאחרונה הם מצאו את עצמם שוכבים בארון. אבל אז האחייניתוש הקטנה שלי החליטה לעשות לי ביקורת על ארון המשחקים, לשלוף החוצה את אלבום המדבקות שהכי אהבה, לשבת ברוגע, להדביק נורא יפה, וגם ללמוד כמה מילים חדשות על הדרך. אז חשבתי לעצמי שזה הזמן לכתוב כמה מילים על סדרת אלבומי המדבקות של מליסה ודאג. לילדים, לתלמידים, לאחיינים. כולם ייהנו, עם ובלי קשר להוראת אנגלית.

אלבום מדבקות של מליסה ודאג- פנים
מתוך האלבום Melissa & Doug Make-a-Face Sticker Pad – Fashion Faces

אני מאוד אוהבת לתרגל אוצר מילים לפי נושאים. בכל פעם מחדש, אנחנו נמצאים בתוך מיקרוקוסמוס של משהו אחר. בעלי חיים. בגדים. חלקי גוף. יש גם משהו קסום ברעיון, שאלבום אחד יכול לאפשר העמקה של החוויה הזאת. התמקדות בנושא אחד בכל פעם, עם המוני וריאציות שאפשר לייצר לכל סצינה בתוך מגוון של נושאי לימוד.

אז בשביל לאתר את מה שהכי רלוונטי, עשיתי לי מחקר קטן. יש בסדרת האלבומים של מליסה ודאג מספר די גדול של אלבומים, עם כולם כיף לשחק, אבל לא כולם מתאימים להוראת אנגלית.

אני מצאתי שהאלבומים המתאימים ביותר הם:

חשוב לציין, שקיימים אלבומים שמגיעים בבאנדלים, ולכן גם במחיר מופחת, כמו לדוגמא באנדל החיות החמוד הזה שאני מאוד אוהבת, שכולל את חיות הג’ונגל והסוואנה יחד עם חיות החווה וגם חיות האוקיאנוס.

באנדל נוסף וחמוד מאוד משלב את אלבום עיצוב הפרצופים, האוכל והקונדיטוריה.

אלבום של מליסה ודאג- חיות
מתוך האלבום Melissa & Doug Reusable Sticker Activity Pad – Jungle & Savanna Toy

באלבומי המדבקות של מליסה ודאג השתמשתי עם התלמידים צעירים (כיתות א’-ד’) בדרך כלל כפעילות תגמול או פעילות מסכמת של נושא רלוונטי שלמדנו.

כתנאי מקדים לשימוש באלבומים, על התלמידים להכיר את כל אוצר המילים הרלוונטי, ורק אז מקבלים את הצ’ופר. התלמיד מקבל סצינה אחת מבחירתו שאותה יוכל לעצב, ודפי מדבקות בהן יכול להיעזר על מנת לעצב את הסצינה הזאת כמיטב יצירתיותו.

היתרון הגדול של האלבומים האלה, הוא בכך שרובם מאפשרים לעצב סביבה של ממש לפי טעמו ובחירתו של התלמיד, לעשות חזרה על אוצר המילים, ליהנות וגם ללמוד.

אלבום מדבקות של מליסה ודאג- חווה
מתוך האלבום Melissa & Doug Reusable Sticker Pad – Farm

כמה רעיונות לפעילות בעקבות העבודה עם אלבומי מדבקות של מליסה ודאג:

1. כתיבת משפטים

כתיבת משפטים תיאוריים על הסצינה

The corn is yellow

כתיבת משפטי There is / There are

There are tomatoes in the garden

כתיבת משפטי פעולה

The farmer is working in the garden

ועוד ועוד

אלבום מדבקות של מליסה ודאג- חווה
מתוך האלבום Melissa & Doug Reusable Sticker Pad – Farm

2. תעודת זהות לדמות-

במידה ועובדים עם אלבומים בהם ישנן דמויות, אפשר לעשות לדמות תעודת זהות מלאה. להמציא לה שם, לתאר את צבע השיער שלה, צבע העיניים, להגיד עליה האם היא נחמדה או לא ועוד.

The elephant has big ears.

3. Prepositions

אם כבר לתרגל משפטי prepositions מתוך תמונה, אז למה לא עם תמונה שהתלמיד יצר בעצמו?

סוג נוסף של עבודה שאפשר לעשות הוא עבודה על prepositions, הרי התלמידים בעצמם מיקמו את האובייקטים במרחב, ועכשיו יכולים לספר על כך בגאווה, למשל-

The woman is next to the girl

There is a lamp on the chair

לחליפין, אפשר לעשות את אותה הפעילות בהנחיית המורה- המורה הוא זה שיגיד לתלמיד איפה למקם כל דבר, ועל התלמיד לפעול לפי ההוראות.

4. התמונה המשוגעת

אפשר לעודד את התלמידים ליצור תמונות לא הגיוניות, למשל למקם את הפרה על גג האסם, ואז לספר על הסצינה שלהם. בשיא הרצינות כמובן.

5. עבודה קבוצתית

אם בוחרים לעבוד עם האלבומים באופן קבוצתי, אפשר לאפשר לכל לומד לעצב את התמונה שלו, ואז לנהל שיחה, בזוגות או בקבוצות קטנות, בה כל אחד מדגים את היצירה שלו, מתאר אותה ומספר עליה לאחרים. מה בתמונה? איך הם נראים? באילו צבעים? מה נמצא איפה וכדומה.

אפשר לאפשר לתלמידים אחרים להציע תוספות לתמונה, למשל להוסיף פרי או ירק מסויים לתוך הגינה.

אם עובדים באופן קבוצתי, אפשר לתרגל גם שאלת שאלות בצורה הבאה (אני ניסיתי את זה עם אלבומי הפרצופים, אפשר ליישם גם על אלבומים אחרים בהתאמה של השאלות). למשל-

Who has blue eyes?

ואז התלמידים שבחרו להעניק לדמות שלהם עיניים הכחולות יצביעו ויגידו- I do!

אלבום מדבקות של מליסה ודאג- פנים
מתוך האלבום Melissa & Doug Make-a-Face Sticker Pad – Fashion Faces

כמה נקודות לסיכום- אלבומי מדבקות של מליסה ודאג:

  • מומלץ להכין רשימות של המילים המרכזיות שמופיעות באלבום לפני העבודה על האלבום, ורק כשמוודאים שהתלמיד יודע את כל אוצר המילים הרלוונטי, לתת לו לעבוד עם האלבום כצ’ופר. יש באלבומים גם מילים שלטעמי פחות רלוונטיות לתלמידים הצעירים, כמו “מגרפה”, אז מבחינתי זה מצוין שידביקו אותה איפה שרוצים, אבל אשן טוב בלילה אם לא ידעו בינתיים את המילה באנגלית. “תירס”, לעומת זאת, ייכנס לרשימה.
מתוך האלבום Melissa & Doug Reusable Sticker Pad – Farm
  • חלק מהאלבומים בסדרה (רוב האלבומים שהוזכרו) מוגדרים כ-reusable, כך שאפשר להשתמש במדבקות מספר פעמים, להחליף מיקומים, להשתמש עם תלמידים שונים על אותן סצינות ועוד. לא אגיד שהמדבקות מחזיקות לנצח, אבל הן טובות למספר שימושים חוזרים.
  • שיצביע מבוגר אחד שיקבל את האלבום הזה ולא ישב להדביק בעצמו…

I know I did…

לי שלייכמן, M.A

לחצו על התמונות על מנת לראות את האלבומים (אמזון):

*הפוסט מכיל affiliate links

לקריאה נוספת- פוסטים מומלצים מהבלוג:

Tapple- משחק אוצר מילים שאתם ממש חייבים להכיר

לא על הארטיק לבדו- רעיונות ללמידה יצירתית עם מקלות ארטיק

12 רעיונות לעבודה עם קלפי סיפור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01