Past Simple Bundle- או מי מפחד מזמן עבר?

Past Simple Bundle נוצר בחיפושיי אחר דרכים לעודד את התלמידים שלי ללמוד פעלים חריגים בצורה חווייתית והדרגתית. Past Simple Bundle המלא כולל 3 רשימות בנות 26 פעלים כל אחת ולכל רשימה ארסנל של 4 פעילויות, שנועדו לתרגל את הפעלים החריגים במגוון ושיטות.

1. המשחק עם האיקס

הפעילות הראשונה מכילה את כל הקלפים, V1+V2, וקלף אי זוגי נוסף, הרי הוא ה-XXX.

את הקלפים הנ”ל אפשר להפוך ולשחק כמשחק זיכרון רגיל, כשכל אחד בתורו הופך זוג קלפים ומנסה לאתר את הזוגות, ואפשר לשחק קצת אחרת- בגרסת ה-XXX, שאהובה במיוחד על תלמידיי.

איך משחקים בגרסת ה-XXX?

במשחק מתאים ל-2-4 שחקים. מחלקים את כל הקלפים שבערכה בין המשתתפים (סך הכל, 53 קלפים). אחד המשתתפים יקבל את הקלף עם ה-XXX. זה לא קלף שכיף לקבל אותו, אבל הכל עדיין פתוח.


מטרת המשחק

לסיים את המשחק ללא קלף ה-XXX, כלומר מי שמסיים את המשחק עם קלף ה-XXX האי זוגי הוא המפסיד.

בשלב הראשון, כל משתתף פותח את הקלפים שלו ומחפש זוגות. ברגע שמצא זוג V1+V2, הוא קורא בקול את הפעלים וכשמקבל אישור מיתר המשתתפים- מוציא את הזוג החוצה מתוך החפיסה. למספר הזוגות שכל משתתף מוצא ושולף החוצה אין משמעות מיוחדת.

בשלב השני, כשכל השחקנים מסכימים שלא נותרו בידיהם זוגות של קלפים, מתחיל המשחק האמיתי. משחקים עם כיוון השעון. המשתתף הראשון פותח את הקלפים שלו למניפה, מבלי שהמשתתפים האחרים רואים את תוכן הקלפים, והמשתתף שלידו מוציא מתוך החפיסה קלף רנדומלי בודד. אם הוציא פועל שמשלים לו זוג- מצויין! הוא מוציא את זוג הקלפים מתוך החפיסה ומניח אותם בצד. אם לא, לא נורא. הוא מוסיף את הקלף אל תוך החפיסה שלו, והמשחק ממשיך.

המשתתף האחרון שנשאר עם קלף ה-XXX הבודד הוא המפסיד במשחק.

ניתן להשתמש ברשימת הפעלים הכלולה בערכה על מנת לאמת את נכונותם של זוגות הפעלים.

Verbs Cards

2. בינגו / ארבע בשורה

אין משחק שהתלמידים אוהבים יותר מבינגו. אפשר לניילן ולהדפיס את הלוחות לשימוש רב פעמי, או להדפיס באופן חד פעמי בשחור לבן, למקרה שרוצים לשמור על מרחק חברתי ולזרוק את הלוחות בתום השימוש, כמו שעשיתי כאן עם תלמידה מקסימה שלי, כשתרגלנו את הנושא קצת אחרי הסגר הראשון.

Past Simple Bingo

בימים טובים יותר של ישיבה קרובה לתלמיד, אפשר לשחק גם בגרסת ה”ארבע בשורה”, שני משתתפים על לוח משותף.

כל משתתף בתורו אומר את הפועל ב-V1+V2 ומניח אסימון על הפועל בו בחר. מטרת המשחק- ליצור רצף של 4 אסימונים רצופים, מבלי שמתמודד השני יצליח לחסום אותך.

(הסט כולל 4 לוחות שונים לכל קבוצת פעלים בV1 ו-4 לוחות מקבילים ב-V2, עם ובלי תמונות הילדים + רשימות פעלים לגזירה).

3. דומינו Past Simple

הערכה מכילה 3 סטים של כרטיסיות דומינו. ניתן לשחק בכל סט בנפרד או לשלב את שלושתם יחד למשחק ארוך (לתלמידים מתקדמים יותר). במידה ומחליטים לשלב בין הסטים- נקודות החיבור הם קלפי הקצה- ניתן להצמיד קצה ריק לקצה ריק אחר.

ממליצה להדפיס את הסטים על דפים צבעוניים (צבע שונה לכל סט)

Past Simple Domino

איך משחקים?

  1. כל משתתף מקבל 5 קלפים, על כל קלף למעט קלפי הקצה פועל אחד ב V1 ואחד בV2. את יתר הקלפים, יחד עם קלפי הג’וקר, מערבבים היטב ומניחים בצד.
  2. המשתתף הצעיר ביתר מניח במרכז השולחן כל קלף לבחירתו, בתנאי שישנם פעלים בשני השדות (אין להניח קלף קצה).
  3. המשחק מתקדם בכיוון השעון. אם למשתתף הבא יש קלף שיוכל להצמיד לאחד הקצוות, יעשה זאת, למשל אם הקלף שמונח במרכז השולחן מופיעים הפעלים go – had ,ההשלמות הרלוונטיות הן have או went. במידה ולשחקן שבתור אין קלפים רלוונטיים להשלים, ייקח קלף אחד מהקופה. אם הקלף שלקח מתאים- ישחק עם הקלף ויצמיד אותו אל המקום הרלוונטי. אם הקלף אינו מתאים- התור עובר לשחקן הבא. המנצח הוא הראשון שמסיים את כל הקלפים שלו.
Past Simple Domino

4. Present Simple VS Past Simple

תלמידים רבים מתקשים בזיהוי הזמנים, וצריך כל הזמן להזכיר להם איך יודעים באיזה זמן מדובר. תיאורי זמן הם המפתח, וכך הפעילות הזאת נולדה.

מטרת המשחק

לחזק ולתרגל את ההבחנה בין זמן הווה פשוט (Present Simple) לזמן עבר פשוט (Past Simple), לזהות את תיאורי הזמן הרלוונטיים ולבנות משפטים לפי הכללים של כל אחד מהזמנים.

איך משחקים?

מניילנים וגוזרים את לוח המשחק ואת הכרטיסיות. מערבבים היטב ומניחים את כל הכרטיסיות בצורה הפוכה בשדות המתאימים- כינויי גוף, פעלים ב-V1 ותיאורי זמן. כל אחד בתורו הופך את שלושת הכרטיסיות ומרכיב משפט בהתאם לכרטיסיות שיצאו. על התלמיד לזהות נכון את הזמן הרלוונטי ולהרכיב משפט בהתאם לחוקי הדקדוק.

Present Simple VS. Past Simple

אהבתם את המוצר? משחקים נוספים לתרגול הדקדוק מחכים לכם ממש כאן:

כיף שבאתם! תרגישו חופשי לכתוב לי לכל שאלה, הבהרה, רעיון או בקשה.

ואפשר גם כאן:

חץ-49-01-01